Julafton

Idag är det julafton och jag har precis vaknat ( 08.50, piiiiip).
Jag kan inte riktigt förstå att det är julafton idag :) haha! Vad man längtat hihi.
Och att äta julmat, oj hjälp vad man längtar! Sitter redan och börjar bli vrålhungrig på julmat, haha!
Vilken mysig dag :)
Jag ska snart käka frukost och sedan ta en härlig julaftonsdusch och göra mig iordning. sedan ska man bara njuta av dagen :) hihi.

Julmarknaden igår på liseberg tyckte jag var jättemysig, precis som man hade förväntat sig, med småbodar och lite karuseller. Även om det inte fanns en snöflinga på backen (förutom den konstgjorda skidbacken :P) så fick jag en jättemysig julstämning. Där åt man brända mandlar, knäckeäpple åkte nyckelpigan med Rickard och såg renar och tomtar :) Vi var där mellan 17.30 och till det stängde 20.00 och det var jättefint då det var mörkt och man fick se alla tända ljus! Otroligt fint! Efter det åkte vi och käkade på mcdonalds i bäckebol och sedan åkte vi till morfars grav i lundby i göteborg. Vad fin familjegraven var med tända ljus och fina kransar! Åh jag blev så glad att äntligen få hälsa på honom. Har inte gjort det sedan han dog för nästan sex år sedan. Blev även nyfiken på att läsa på vår familjegrav vilka som var där och det var 7 personer hittils, bl.a min gammelmorfar och hans hustru, hans syster och hennes man och så derar storebror som dog, bara 8 år gammal. Då fick jag nästan tårar, usch stackare! Men jag vet att de vilar i frid nu :)

Vill hälsa God Jul till morfar där uppe i himlen och jag hoppas du har det fint där och lever gott!
Hoppas du hittat massa fina vänner och är lycklig :) Oj vad man saknar dig! och vår frimärksssamling vi hade, gud vad vi älskade att sitta med vår samling, och vad du lärde mig!
Ne får hälsa en riktigt GOD JUL till allesammans! Nu blir det julefrukost :)
/Lotta

Kommentarer
Postat av: Maria

God Jul! Gu så mysigt det lät på julmarknaden igår. Jag har oxå nyss vaknat (9:00) helt otroligt att jag sov så länge :-) Idag åker jag, pappa, monica, jonte och malin ner till anders, anna och alfred och firar där med dom plus annnas föräldrar.. freddan och nettan med barnen blir hemma hos dom med nettans släkt.. men imorrn är hela fam samlad hos pappa och äter julmat.. ska även till mammas grav idag och tända ljus innan vi åker neråt tönsen/kilafors.. freja vill önska dig en god jul :-) ät mycke god mat nu..hihi..kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback