Nordby

igår var jag, mamma, jessica och Simon på nordby köpcentrum somt impuls ligger en bit från Strömstad, inte alls långt från norska gränsen. Det var inte alls planerat att vi skulle åka, utan mamma fick inpuls att åka dit :) Så vi kom inte iväg förrän klockan 1 och jag körde. Vi passade även på att ta med GPS:en så vi skrev in HÅBY (mamma tar alltid fel på Nordby och Håby), så vi körde mot det. Visserligen ligger Håby på väg till Nordby men när vi svängde av E6 efter munkedal så började vi undra.. Mamma sa: Åh vad fräckt den här vägen har jag aldrig åkt. och då hade vi ca 7 mil kvar. Men när vi såg flaggan på GPS:en så insåg vi att vi skrivit fel haha, så jag körde in på nästa vändpunkt och mamma tog en rökpaus medan vi andra skrev in det rätta målet, alltså "Nordby" hahahaha! Det var lite kul :) Framme 14.30 och började shoppa. Jag hittade inget annat än godis hihi :P Syrran fick köpt sig en svart fin klänning och mamma ett par jättesköna gympaskor. Simon en stickad tröja och alla gemensamt: Lösgodis :P
runt 18 tiden skulle vi gå och käka mcdonalds innan vi åkte hem men guuud vilken kö! När vi väl fått våra meal ville mamma ha kaffe men hon sa: "Aldrig i livet att jag ställer mig i den kön för en kopp kaffe!". Då tyckte vi lite synd om henne med tanke att hon varit kaffesugen sedan vi anlände.. stackars mamma :) Hemma igen, hör och häpna klockan 21 haha, men vi tog det lungt på vägen hem och en annan större väg p.g.a den halka vi blivit varnade för.
Efter det startade vi upp monopol, kul kul kul! Jag och simon åkte ut först och då var det mamma, pappa och Jessica kvar. alla låg relativt lika och ägde ganska jämnt fördelat :) 02 på natten spelade de fortfarande med då orkade jag knappt hålla ögonen öppna så jag gick och la mig.
Jättetrevlig dag! :)

Idag är det nyår och jag har nyss käkat frukost och ska nu ta mig en lugn kopp kaffe :) Ha en jättebra dag! Det ska jag ha :) hihi
/Lotta


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Lotta. Hur har du det där nere i Ödeborg? Här är de bra, förutom förkylningen. Vart till frissan idag, nypermanentad :-) Hur var ditt nyår då? Mitt kan du läsa om i bloggen (som vanligt) hihihi. Nu ska jag busa lite me Freja. Ha de bra. Kram från oss.

2008-01-03 @ 17:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback