Svensson Svensson

vill börja med att tala om att det programmet är kung! går absolut inte att missa bara sådär! Man kan säga att det är typ min heliga stund på dagen haha. man sitter och njuter och skrattar, härligt tycker jag :)

Ne nu var det även ett tag sedan jag skrev sist, men det har inte hänt så mycket heller för den delen.
jobbar som vanligt. Förra veckan vart det övertid måndag, tisdag och lördag så efter den veckan var man rätt slut och längtade efter att sova lite längre på söndagen! och det uppskattade man verkligen kan jag tala om :) så skööönt och efterlängtat.
För två helger sedan åkte jag och Simon buss och tåg till Gävle för att handla lite julklappar, och det hittade vi :) hittade även lite till oss själva som man inte kan undgå.. jag hittade mig ett par vinterstövlar, ett linne på H&M, en myspysoverall att slappa i på intersport och även lite sockar där. hm tror det var allt om jag inte minns fel. alltid kul att fylla på garderoben lite :P

Idag vaknade jag och simon runt halv tio och guuud så skönt att sova längre än 05.40 som man annars brukar gå upp under veckodagarna. Vi kunde gå upp i lugn och ro, tända adventsljusen och käka god och lugn frukost tillsammans och läsa tidning. Härligt säger jag :)
Idag har vi även tagit en promenad i det kalla men jättefina vintervädret. varit ca -10 grader idag som det även varit de senaste dagarna här i Edsbyn.
Nu på kvällen är Simon och hans far på julbord på hotellet här i byn, och du vad gott med julmat :) eftersom att inte jag ska på julbord iår (allmoge har inget) så gjorde jag mig ett eget litet julbord i lägenheten med lite festligheter :)
potatis, ägghalvor, prinskorv, köttbullar, rödbetsallad och såklart julmust till. MUMS :) Just ja vi får jultallrik på torsdag, ska bli spännande vad som finns på den :)

imorgon ska jag ta upp min rosa resväska som ska packas med massor av kläder. Bilen skall även fyllas med julklappar då jag ska bila hem till Ödeborg på fredag :) Det är iallafall tänkt så om inte vädret säger någonting annat.
stannar hemma under jul och nyår fram till den 6 januari då julledigheten tar slut och jobbet börjar igen :)
28 dec kommer Simon ner till ödeborg och hälsar på min familj :) var i somras på semestern han var där sist hehe.
Nu blir det lite tv time för min del, ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan, hoppas att allt är bra och att du får en bra jul. Vad kul att ni får fortsätta efter jul, hoppas man får komma tillbaks själv oxå :-) Ha de bra. Kram från mig och Freja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback