Kygelvallen

Söndagens aktivitet bestod av 5 km längdskidåkning med Simon på kygelvallen utanför Knåda. Detta var andra gången någonsin jag har stått på ett par skidor och jag tycker det gick hyfsat bra! Vi åkte 2,5 km rundan två ggr och andra gången kände man igen banan mycket mer och visste hur svängarna skulle gå i nedförsbackarna. Vad svettigt det är att åka!! hihi kan tala om att duschen efteråt var helt underbar :P

Annars har söndagen bjudit på rester av tårta sedan igår, den smakade som igår också vilket var jättegott! Kaffe blev drickat till. MUMS!
Läst söndagstidningen idag också, och det brukar ta en halv timma, haha jag är inte något vidare snabb på att läsa. Simon och jag har också städat hans rum (Simon gjorde mest) och det var behövligt. Det dammar ner jättefort och hans rum är ganska litet också. Nu är det dammfritt och sängkläderna är avskakade från damm.

Imorgon ska jag till Harsa och åka längdskidor med Celsiusskolan. Min praktik har egentligen slutat men jag var så sugen att åka skidor att jag frågande om jag inte kunde få följa med och åka med skolan., och det var inga problem sa de. Högstadiet på celsiusskolan har en halv friluftsdag där de får välja mellan att åka längdskidor i Harsa, Slalom i backen eller att  åka skridskor/ spela hockey bockey på Dina Arena (Edsbyns Innearena för bandy). Det går buss till Harsa 12.00 och den går hem igen 15.15. Alla ska åka "lätta milen", och man får välja att åka med en av två grupper. En lite snabbare grupp och en nybörjargrupp. Vet inte vilken jag ska åka med än.

Nu blir det Tv-tittande för min del, ha det bra! På 3:an klockan nio kommer "Italian job" för den som vill se någon film ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback