Tågresa

Igår åkte jag hem från Edsbyn. Första bussen gick 11.50 och Simon hängde med till Gävle, och där tog vi sedan farväl. Det blev ett snabbt farväl så man hann inte tänka så mycket på att man skildes åt, det var bra! I gävle var det x2000 tåg till sthlm och i sthlm hade jag en timme till nästa x2000 tåg som gick till Uddevalla. Var framme i Uddevalla runt 20.30 och tur som man hade så timade man in pappa så bra att jag åkte med han hem och slapp då ta bussen. Hur bekvämt som helst var det! Slippa att konka på de där tunga väskorna ett byte till! Hade nämligen pappas efterskottspresent i väskan på 10 kg extra med hem haha och jag hade problem att komma in i tågen, så det var skönt att få ett byte mindre. Simon hjälpte mig med dem de två första byterna, den snälla! :)
Kom hem runt 21 tiden och pratade med familjen en stund och sedan ringde jag och pratade med Simon i telefon som man redan storsaknade! Efter telefonpratandet somnade jag som en stock och snart var det redan lördag.

Idag kom min morbror och hans sambo Linda upp för att fira mig och (pappa) lite grann :) Det blev pratande, fika och "hemmagjord" tårta. Fy vad gott! Det var så trevligt när dem var här, och humöret var på topp. Ååå Linda och micke, tack för presenten!!! :D perfekt!

Nu ska jag ner och se på TV! have a nice evning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback