Dead or alive

hade klockan på 10 idag och tro det eller ej, jag drog mig en halvtimma och sen gick jag upp.
Gick över till Mormor (som bor granne med oss) och hämtade en degsnurra (vet inte vad det heter), men iaf en sådan stor bunke som snurrar färdigt degen. Ställde den i köket och åt en god frukost som bestog utav två fulkornssmörgåsar med ost, kalvkorv och två skivor paprika.
Efter frukosten ville Rickard spela lite dator och det gjorde vi en stund tillsammans. Då mormor kom började 3 timmars bakning. Kanelbullar och mandelmassabullar med kardemumma. Mums!
Vet inte hur många plåtar som var inne i ugnen men dom var några stycken hihi.
När de sista bullarna var inne i ugnen satte vi oss (Jag, mamma, mormor och syskonen Jessica & Rickard) och tog en fika med bulle och mjölk eller ja mjölk och vissa drack kaffe. Bulle och mjölk är nog det godaste som finns!

Efter bullbakning och fika gick jag och Jessica upp på övervångingen och spelade xbox, Dead or alive 3.
Fy satan vad roligt det var haha. Vilken puls man får när man klarat några gubbar och kommer upp högre och högre i nivån. Gubbarna blir svårare och svårare att besegra. Och när man är sådär nära, USCH!
Jag och jessica spelade med varandra mot datorn, och det var jättekul. Spelar vi mot varandra brukar det bli bråk istället, hm...

Idag beställde jag och syrran också biobiljetter till imorgon. Då ska vi nämligen se Eragon. Längtar, längtar! Filmen börjar inte förrän 15.30 så vi tänkte åka ner till Uddevalla på förmiddagen och kolla i köpcentrat efter lite Smått & Gott. Behöver egentligen spara men tänk om man hittar nå roligt? Borde egentligen inte köpa något, behöver inte, men vill.. Hemskt att bara fönstershoppa : ) Det får bli, får se vad som finns.

Ska nu börja plugga till årets första tal. Ett informativt tal i svenskan, blir säkert jättebra!
Ha det gott! / Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback