Glömska Lotta

Den här torsdagen och jag har inte alls kommit överens! Haha det har varit en skrattretande dag.
Morgonen började helt underbart. Gick upp, åt en god frukost och satte på rixmorgonzoo medan jag gjorde mig iordning för skolan. Det var dags att gå till bussen och väl framme vid hållplatsen skulle jag ta upp mitt busskort som alltid ligger i väskan (utom idag). Jag letade och letade och pulsen började gå upp.. Fan hade glömt busskortet hemma i en av byxfickorna. Bussen kom och som tur var, var det en busschauför som känner igen mig och vet att jag har busskort. Han är också den vänligaste av dem och log bara och sa att jag fick gå på och sen sa han att jag kunde ta den buss han körde hem på eftermiddagen också, eftersom han visste vem jag var. Snäll va? :) skoldagen gick lungt och bra men det är mycket att göra nu. Dagen slutade 14.45 och när jag skulle hem slog jag i farten min hand i ett element, Aj. haha och det gör ont än.
Gick till kampenhof för att vänta på bussen, och när den väl kom gick jag ifrån mitt paraply (typsikt mig att glömma saker), märkte det heller inte förrän jag var i Ödeborg haha då jag letade som ett fån på bussen vid sätet jag satt på. På bussen hem blev jag så trött att jag somnade och vaknade precis när han åkt förbi hållplatsen i ödeborg. rusade upp från sätet och fråga om han kunde släppa av mig mitt på vägen. Hoppade av och gick till dagiset för att hämta lillebror. Han var spludrande glad och tur var det, så att mitt humör kunde återställas av alla händelser. Vi gick lungt hem och nu på eftermiddagen har det inte hänt något ännu, sköööönt :) Nu har jag lagt ner busskortet och tänker aldrig mer lämna det i byxfickan!!
Ska plugga nu. På ett BKF grupparbete. Segt arbete.. vill ha klart det snarast!
Så nu har min otursdag varit för året, vill ha tur resten av året :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback