The Holiday

Idag är det lördag och strax ska jag gå ner och käka en god frukost! :)
Somnade in igårkväll till en av de mysigaste filmer som finns. The Holiday med bl.a Cameron Diaz och, Jude law och Kate Winslet i filmen. Hade ställt klockan på 10 imorse för att inte vakna alltför sent men vaknade redan halv nio, underbart! I helgen måste jag plugga. Har en hemtena som ska in på torsdag men som tur var är det bara till att skriva in i datorn för kladden är klar :) Vi började med ett jätteroligt projekt i onsdags i hälsopedagogiken. Där ska vi skriva ner allt vi äter varje dag i en vecka och sedan studera vad det är man får i sig. Vad för vitaminer, och vad vitaminerna gör i kroppen, vilka kolhydrater osv. Sedan ska vi se om våra matvanor kan bli till det bättre eller om de är bra som de är. ta reda på vilka sjukdomar felaktig kost kan leda till osv. Jag tycker mycket om hälsa och det här ser jag fram emot att arbeta med!

Mitt och Sofias projektarbete som är en klassresa till Danmark börjar reda ut sig. Sista inbetalningen sker nu på måndag och sedan är det klart. Då återstår bara planeringen, som ska bli rolig att planera hehe. Synd bara att vi bara lyckades skrapa ihop pengar till en natt men det var så satans dyrt med allting. eller ja inte egentligen men om man ska samla ihop till 17 personer blir det en del pengar. Rektorn var så snäll och bidrog med 4000:-, och det tackar vi för! Vi åker 4-5 April och 6 April börjar påsklovet, underbart!
Då ska jag upp och gästa  Edsbyn i en vecka och träffa Simon! hihi.

Ne nu kurrar min mage efter MAT, ha en trevlig lördag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback