Bal & Student (jag längtar) :)

Idag är det lördag och veckan har bestått av att i måndags vinkade man av sin pojkvän i Göteborg då han var här i Ödeborg under långhelgen :) Otur har väl jag och blir sjuk fredag, lördag, söndag men fick ta några panodil och bli pigg som en ärta. På lördagen åkte jag och simon till Torp på eftermiddagen. Han köpte massa snyggt! Och vi hade jättetrevligt :) käkade McDonalds efter shoppingstunden och jag började känna mig mycket bättre redan.
I söndags åkte hela famljen + Simon till Torp igen och han fick köpt ytterligare hihi. Jag kunde inte köpa nå p.g.a. pengabrist. Tror ni inte att det är då man hittar nå man verkligen vill köpa???? Det gjorde jag! haha, det är så frestande.
På söndagen började jag också piggna till och kände mig relativt frisk och slapp käka panodil. Jag undrar vad det var för ett konstigt virus man fick så plötsligt? jaja. Tur att inte Simon eller någon i familjen blev smittad iallafall!

Under veckan som gått har det iallafall varit skola. Det sista som skulle lämnas in gjorde vi i onsdags och nu väntar vi bara på att betygen skall sättas (De sätts måndag 28 maj) så det känns skönt. Har städat ut mestadels av skåpet. Har sparat några anteckningsblock att skriva i och om det är någon som ska ha ett "gammalt" prov och vill plugga på anteckningar.
Nästa vecka lär bli lekvecka och träna på studentsången :)

Igår var det fredag och det betyder att pappa kom hem :) Han hade med sig min balklänning som farmor hade sytt till hihi. Tack farmor :) du är supersnäll!
Åkte och hämtade ut körkortet på eftermiddagen och jag och lillebror hämtade även mamma som hade slutat för dagen på konsum.

Nu är det en vecka kvar till bal och inte ens två veckor till studenten. Nu går tiden lite väääl fort ibland :) Men man ska ju inte klaga. Det ska bli skönt att slippa plugga, men jag kommer att sakna kamraterna och den stämningen som var i skolan. Vi hade ju trots allt kul i skolan :) Riktiga pluggisar!!!! som nästan inte gjorde någon annat på rasterna och lunchrasterna än pluggade haha. Men det är jag glad över. Att jag och några i klassen hade samma mål. Att kämpa och göra så bra resultat som man kan. Och det har vi gjort :)
På fredag nu 1 Juni kommer Simon ner igen hihi och kommer att vara här under ca 10 dar :D Han hänger med på bal (vilken kväll) hihi, att gå på bal med sin pojkvän :) Fy vad mysigt och roligt! Sedan är han här under veckan innan studenten och då ska vi troligen sticka till Liseberg någon dag :) Även ta en shoppingdag i Göteborg och sedan på torsdag blir det student och släkten kommer, vilken dag!! :) 8 juni alltså dagen efter åker jag, Simon och massa studenter till smögen och äter god middag och firar studenten hehe. 9 Juni fyller simon år och då ska vi fira honom hihi :D Vilken vecka säger jag bara!!!! :D
Jag längtar nå fruktansvärt :D

Idag är det pingstafton och vi hade tänkt att slänga massa skräp på tippen, men frågan är om de har öppet idag på en sådan här afton? får testa att ringa sedan :)
Idag är det strålande väder ute och hade tänkt (om det är varmt) att lägga mig och sola :) vill ha lite färg till balen hehe.

Ne nu blir det ner och käka frukost! Ha en bra lördag och pingstafton för dem som firar den dagen :) / Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback