Julstädning :)

Det är lördag och idag har både jag och Simon julstädat :)
Vi båda vaknade runt 8 tiden imorse men halvsov fram till kl 09, sedan gick vi upp och käkade frukost och efter det var det dags att sätta igång med städningen. Toaletten, köket, vardagsrummet och hallen. Kl 11-16 hade vi även tvätttid och idag fick vi ihop till två stycken maskiner. Härligt med bara två maskiner, det går så smidigt och fort då! Vi tvättar ju varenda vecka så vi hinner inte få ihop något mer som tur är :)
Idag har vi även tagit en liten promenix och handlat tidning och oboy, för den höll på att ta slut imorse :P. Simon desperat : TA INTE ALLT! så det var dags att inhandla det till skafferiet.

Idag har jag även pratat med mamma, pappa och lillasyster Jessica i telefon. det var mycket trevligt :) tre veckor sedan jag varit borta från dem nu och jag saknar dem så! Kul att fira jul tillsammans! jag åker troligen hem runt den 21 dec hihi, och vet inte riktigt hur länge jag ska stanna hemma. Beror på om jag får jobb direkt eller inte. Idag pratade vi om att åka till lisebergs julmarknad och de kan vänta till lördagen 22 dec så att jag kan hänga med, snällt va? :) Har aldrig varit där och är väldigt nyfiken! jag kan inte tro något annat än att det måste vara helmysigt att gå där och strosa! vill dit!!

Nu är det bara en vecka kvar till advent men jag är redan sugen på att ta fram "alla" våra julsaker, som inte hunnit bli så mänga än :P men det kommer det med såsmåningom! Får smyga upp lite under veckan kanske :) det är väl inte fusk?

Nu är jag jättetrött. kanske vilar middag en liten stund eller så försöker jag hålla mig vaken till kvällen, för klockan är ju redan 18 endå. hm, vet inte än. Kanske piggnar på om tio minuter :)

Nu ska jag sätta mig bredvid Simon i soffan som spelar xbox360. Ha det bra alla prickar :)

Kommentarer
Postat av: maria

hej.. ja de var kalas för lilla alfred idag, han fick en mysdräkt, en långärmad tröja och så en randig t-shirt med bamse på :-) han e för himla go!! ha en bra helg du med.. kram från vichan..

2007-11-24 @ 18:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback