Allmoge fönster och dörrar från norrland

Ja då fick jag jobb igen på Allmoge (måleriavdelningen). Känns skönt att ha jobb och känna några extra kr :) Jag hann vara arbetslös i hela tre veckor. Kan inte säga annat än att det var skönt med lite "semester" :) Hihi. Passade på att vistas hemma med familjen och där hände det mycket grejer! Har bl.a shoppat hihi. Och hem till Edsbyn blev det en rosa v-ringad T-shirt från G-star plus en grå/vitrutig kortärmad skjorta från samma märke. Ett par vita jeansshorts från tommy hilfinger kom också med hem till Edsbyn, en stickad svart t-shirt från gina tricot och så avslutningsvis ett par grå/vitrandiga sommarskor med röda detaljer. Är skitnöjd med mina vårköp och det behövdes verkligen! Vill investera en del sommarkläder till och så en bikini för den jag har nu är påväg sönder..
På söndag så åker jag och Simon ner till Valbo i Gävle. Han vill nämligen gå på ikea bl.a och det tackar man inte nej till att göra :) vi ska såklart äta i deras restaurang för det var det godaste jag ätit!!

nu på lördag är det dags för mig att göra högskoleprovet. Jag tänker mycket kring det och vet inte hur man kan träna till det. Det är väl bara till att använda sin hjärna som har lagrat på sig en del viktiga saker genom livet :)

Nu har jag precis tagit en dusch efter en dammig dag på jobbet.. Ska till och börja laga mat. Någon typ av kycklinggryta och jag säger bara: Håll tummarna för att det går att äta :) Matlagning är nämligen en av mina sämsta sidor och när jag lagar så kan vad som helst hända! Men oftast så går det bra och vi kan njuta av maten :)

Nu ska jag strimla kycklingen och paprikan. Ha det gott :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Hejsan vännen. Ja men visst passade tisdagstemat bra för mig igår hihi. Och vad roligt att du fått komma tillbaks till allmoge. Jag jobbar hela denna vecka mån-fre ledig lörda och sen jobbar jag söndakväll. Nu håller jag på och lagar mat, gör broccoli, blomkål och fetaost paj, står i ugnen nu och gottar till sig. Klart att du kan laga mat, de går så bra ska du se och gott blir de. Vi får ta och ses nästa helg. Ha de bra. Kram från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback