Barnvakt

22 december, redan! Tyckte det nyss var första advent. Nu längtar man starkt till julafton med en riktig umgåsdag och god julmat, som förövrigt är middagen man främst ser fram emot varje år och längtar till :) Mums säger jag!

Ja som sagt har det hänt mycket hemma sedan jag kom. Nu börjar det lugna sig då förderedelserna inför julen snart är klara. Just nu är jag barnvakt åt lillebror och de två hundarna. Mamma jobbar och pappa, mormor, Jessica och Hampus är i Uddevalla en sväng. Jag borde klippa mig men gör det när jag ändå skall till stan i mellandagarna. Japp så får det bli!

Nu ligger Ebba och sover i mitt knä efter massa lek med Rickard och Bamse, haha hon är så rolig! Lika liten som ett marsvin med gud så framåt och oblyg! Kul att hon redan verkar känna sig hemmastadd och inte sörjer sina syskon och mamma/pappa som hon lämnade i lördags. Fy finns inget värre att se en hund sakna.. Är glad att hon är så framåt som hon är och ett riktigt litet busfrö :)

Saknar Simon nu, ja det är tomt utan honom! Kul att han kommer i mellandagarna hihi :) Tänkte ta och ringa honom nu, var ett tag sedan vi pratade. Har även hört rykten om att de har snö i byn fortfarande. Mysigt! Tur man hunnit få lite julkänslor för regn hör till vädret som inte bidrar till julkänslorna :P Haha! Ringa var det ja.

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback