Söndag

Ja då var det söndagkväll, oj vad helgen rusat iväg! Idag för en gångs skull bjöd jag och Simon på lunch och 12.30 kom Simons föräldrar hit till vår lilla etta :)  Potatis, lax och sallad, mums!

Men dagen började inte lika bra. Imorse skulle jag åka iväg och hämta taxen Freja (hunvakt frivilligt :)), men till min häpnad så startade inte bilen.. Visseligen hade det ju varit -16 som kallast under natten men när jag gick upp imorse hade det sjunkt till -7. Japp, dörren fick nästan slitas upp och väl inne blinkade det och bilen hade helt enkelt sovmorgon om man kan kalla det för det. Jag ringde och pratade med pappa som trodde det var för dåligt kräm i batteriet och sa att jag skulle behöva starthjälp. Ja då ringde vi till simons föräldrar och frågade om de kunde ta bilen hit när de ändå skulle hit på lunch. Vi åt och sedan gick i ner för att försöka oss på att starta. Jag frågade Simons far om jag inte skulle prova att starta bilen en gång innan och vips den startade utan problem :) Ja lilla volvon var nog bara lite morgontrött! haha. Så på eftermiddagen kom Freja hem till oss och ligger nu bredvid mig och tittar. Hon saknar även matte Maria som nu är i sthlm. All lycka till till Maria som skall opereras på tisdag!

Nu skall det bli varm choklad och tvmys innan läggdags :) Choklad som man alltid drack till kvällsmat hos mormor och morfar när man var yngre :) Mums! och man somnade så gott med något varmt i magen!


Kommentarer
Postat av: Sanna P

hej lotta :) allt bra ? jag har utmanat dig på min blogg :) ha det bra !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback