Lördag 13 december, Lucia

Nu är det lördag 13 december, med andra lucia :) Har inte sett någon form av luciatåg mer än lite sång på nyhetsmorgon imorse, annars inget annat tecken på lucia idag. Men julstämning det har man till max! :) Tror all snö är en stor del till julkänslorna.

Idag var det sovmorgon till max. Hade klockan på 9 men somnade om och vaknade vid 10.20 igen haha! Idag har det varit en härlig dag. Promenad i det soliga underbara vädret, handling, bakning, tvättning och plugg, ja en riktigt "nyttig dag" om man får säga det själv. Good :) Nu skall Simon iväg på förfest och sedan ska han äta julbord i Alfta med jobbet, trevligt :) För min del blir det till att packa, tvätta och plugga och en lugn tvkväll. Men andra ord en riktigt lugn och nyttig kväll också.

Alltså inte för att klaga men fy vad äckligt det är att städa efter andra i tvättrummet. Fick göra det nu när jag var ner. Både i torkrummet och torktumlaren. Det finns regler där som säger att man skall städa efter sig men ett antal gånger har man kommit ner och fått städa innan man börjat. Jag skulle inte ha samvete att lämna tvättstugan med min skit kvar! Vissa är bara för oansvarliga eller lata eller "glömmer" helt enkelt bort. Ja nog pratat om det. Det är bara en liten droppe i missippi som man kan säga, för det är ju trots allt bara en liten grej här i världen som man inte skall hänga upp sig på.

Trevligt var det dessutom igår med Maria och Lotta! :) God mat och trevligt umgänge med idolfinal! Har inte följt idol värstans men trevligt var det att titta. Iallafall på finalen. Imorgon skall jag kvista iväg till Viksjöfors och önska Maria en trevlig tid i sthlm och även önska varandra lite God Jul i förväg för på tisdag blir det tågfärd hem ett tag hihi. Medan Maria är i sthlm är jag frivillig hundvakt under söndag och måndag, skall bli kul!

Trevlig kväll alla folks, trevlig helg, trevlig tredje advent imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback