Födelsedagshelgen förra helgen :)

Hejsan!
Har tyvärr inte skrivit på ett tag och kan erkänna att jag är väldigt dålig på det. Men ibland så :) Nu har det gått en vecka sedan mina föräldrar kom och överaskade mig hihi. Ska berätta hur det gick till :)
Det började förra fredagen då jag skulle cykla hem. Redan på morgonen när jag gjorde mig iordning inför jobbarfredagen så satt jag vid frukosten och tittade i TV tidningen för att se vad jag skulle titta på ikväll. Skulle vara ensam då Simon skulle iväg till sandviken på bandymatch. Hade planerat tv kväll med kebabrulle, lät som en slappefredag! Men då jag skulle cykla hem på eftermiddagen (15.00) så ropade "någon" som var min mamma (det visste jag inte då) LOTTA SVENSSON. Jag vände mitt huvud och först kopplade det inte vilka det var jag såg men efter någon sekund förstod jag att det var ju min MAMMA, PAPPA och LILLEBROR RICKARD!!!!! :D Blev så ÖVERLYCKLIG att jag sopa cykeln i backen och min påse flög i backen den med och STORkramade dem allihop! Jag grät även som en gnu av lycka haha! Mina föräldrar var i Edsbyn, det var skitsvårt att fatta! hehe guuud vilken överaskning det blev! Och inte hade simon sagt ett ljud, duktig han var :) Inte mina föräldrar heller och jag kunde inte ana någonting. Det kom verkligen som en dröm. åhhhhh :) Pappa släppte några tårar han också. Gulliga mor, far och Rickard :) Sedan åkte vi hem till lägenheten och sa hejdå till simon som stack på bandy och vid 17 hade jag packat ryggsäcken med lite kläder för mina föräldrar och bror skulle nämligen sova på scandic i bollnäs :)Sov där jag också hihi. Och även Simon den sista natten (lördag-söndag). På fredagkvällen åt jag, mamma, pappa och Rickard god mat på hotellet och pratade som aldrig förr :) vi hade jättetrevligt! På lördagen åkte vill tillbaka till edsbyn där vi mötte simons mor och far och även simon såklart :) Var där ett tag, men vid 14 tiden hade Rickard sådan otur när han vippade på en gungbräda och slängde sig av att han bröt nyckelbenet.. Så typiskt. Stackars lillebror.. Det var bara till att åka till akuten för att se om det verkligen var brutet och det var det. Men han fick bara alvedon och på kvällen fick han halvligga i hotellsängen med oss runt om kring, pratandes och tjattrandes :) Vi halvsåg även melodifestivalen. Sedan på söndagen gick vi upp vid 08 och vid 09 gick vi ner till restaurangen och åt supergod hotellfrukost!! Det är det jag längtar till när man sover på hotell. Frukosten :) Så himla underbart god! På söndagförmiddagen åkte mina föräldrar hemåt, det hade lång resa hem igen. 48 mil. Tack mamma, pappa och Rickard :) Det var den bästa födelsedagspresenten man någonsin kunde få! Att de kom upp :) de två tidigare åren har jag firat min födelsedag här i edsbyn också för jag har alltid fyllt år på sportlovet och har lyckats åkt upp för att träffa simon då vi hade distansförhållande :P Så kan det bli!

Nu ikväll blir det iaf en ensam kväll :P Simon jobbar fram till 21-22 snåret så snart blir det lite middag (köpte revbensspjäll och potatisgratäng + nybakat bröd på ica), smaskens :) Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Å vad gulligt av dom. Jag fällde en tår när jag läste:)

Postat av: Mia

Men vad gulligt av dina föräldrar att komma upp och överaska dig sådär, vad kul. Förstår att det var roligt att få träffa dom och lilla Richard. Lät som en supertrevlig helg ju :-) Jag mår däremot inte bra, har vinterkräksjukan. Jobbade i alfta ons-tors-fre där gamlingarna hade haft vinterkräksjukan, och på fredagnatt fick även jag det. Så jag låg hela dagen i sängen igår och sov och sprang på toa. Men idag är jag lite piggare. Så jag ska iväg och jobba på tisdag igen. Hoppas du haft en bra helg. Kram.

2008-02-24 @ 16:05:11
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback