Julpynt

Nu är det hög tid att ställa fram sina adventsstaker, och göra allmänt julfint i lilla lägenheten. Började med att göra plats i fönstret både i vardagsrummet och i köket för var sin adventsstake och tog även fram juldukarna som först skall strykas, men det skall jag göra efter jag varit till skolan. Skall strax iväg och ha ett litet muntligt test av engelska boken jag läser. Eftersom det är komvux och vuxflex jag läser så har inte läraren så mycket att basera betyget på, så en ypperlig uppgift är att läsa en engelsk bok hemma och skriva en kort sammanfattning på engelska och göra en muntlig redovisning.

Efter skolan iallafall, då blir det julstök här hemma :) Men vi har tyvärr inga julgardiner.. Simon vill inte ha och jag vill ha. Två olika viljor :P Men skall småkika lite för skulle man hitta ett par jättefina så vinner min vilja :) Och dessutom är det nästan ett måste med julgardiner!

Haha ja det återstår att se, nu måste jag iallfall kvista till skolan and speak some english!

Kommentarer
Postat av: Mia

Klart att ni ska ha julgardiner :-) Jag är på din sida haha! På dollar finns det superfina och billiga. Eller vaffö inte kika på ica, där brukar dom oxå ha fina julgardiner. Behöver ju inte vara med tomtar på, det finns ju andra motiv :-) Hoppas att redovisningen av boken går bra. Jag och Freja ska ta oss en promenad nu sen ska vi baka. Vi ses imorrn vid 9:30.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback