Tågresa

Ja nu är det 18 dagar kvar till hemresan över jul. 16 december blir det en närmre 9 timmar resa ner till Kungsbacka där jag skall de sista 15 milen ta pappas bil hem till Ödeborg :) Pappa ville nämligen inte att jag skulle åka 55 mil hem i vintertid och jag håller med honom så denna gång blir det en mysig tågresa :)  Men så har vi ingen bil hemma då pappa jobbar i Kungsbacka under veckorna och mor, syster och mormor inte har körkort. Pappa var smart nog att komma på idén att jag kunde hoppa av i Kungsbacka för att sedan ta hans bil hem och han tar jobbarbilen. Smart va?

Har dock inte beställt hembiljett än då jag inte vet riktigt när jag skall upp. Vill stanna hemma så länge som möjligt och hälsa på. Trots allt är man ju hemmakär :)

Ikväll blir det plugg, plugg, plugg! Var inte förvånade om jag börjar skriva om första/andra världskriget eller mellankrigstiden här på bloggen! Jag lever i en historisk bubbla just nu känns det som haha.

Ja nu är det bäst man sätter fart för ikväll börjar "På Spåret" också med supersköna Oldsberg, vilket man såklart inte får missa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback