Helgen

Nu har snart helgen också flugit förbi med stormvindar! Och igår var det ju även hårda vindar här, blåste en del kan man säga :) Lördagen bestod av att jag tog en sväng om judodraget (som den klubb jag varit med och tränat i ett flertal år arrangerar). Den hålls i Färgelanda och hjälp vad roligt det var att hälsa på alla gamla judovänner man inte sett på länge! Vissa har man inte sett sedan man slutat t.o.m. Jätteroligt! Åh saknar judotiden ännu mer nu! Man har sådana minnen som är helt underbart roliga. Skrattar lite just nu faktiskt då jag tänker tillbaks. hehe. Och judon har verkligen utvecklat mig som person :) Var där och tittade ca tre timmar sedan stack jag hem till den tapetsering vi håller på med hemma i huset. Spacklade en stund med far. Sedan blev det middag som mormor lagat. Rotmos och fläsklegg. När jag var mindre avskydde jag det men nu åt jag det och har faktiskt lärt mig äta det också :) T.o.m. tyckte jag att det var riktigt gott!
På kvällen efter mamma slutat jobba (21.12) satte vi på en film och bara myste. Jag, mamma och pappa. vi tittade på "Get smart". En action/komedi med bl.a. Steve Carell och Anne Hathaway i huvudrollerna. Sjuk humor haha! riktigt rolig emellanåt måste jag endå säga :P

Idag har jag och mamma varit till torp en sväng mitt på dagen och sedan har det bara varit till att fixa i vardagsrummet. Pappa målade där det skulle målas men det blev inte bra så nu får vi ta bort all tapet in till trät på vissa ställen tydligen. Så vi börjar om från början med att riva lite till där det just skall målas hehe.
Nu blir det lite slöande vid tvn och sedan läggdags.
Här kommer lite bilder från helgen :)

Bild från judodraget.


Här fixas det hemma i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback