Lite kaos vid matlagningen idag..

Ojojoj för en liten stund sedan var det lite kaos här i lägenheten haha! Det är nämligen så att vi har tvättstugen idag mellan 16.00-21.00. Jag tänkte ta en maskin med handdukar och tänkte då att vi kunde passa på att slänga med grytlapparna så de också blir rena för det var inte igår vi tvättade dem. Ja, vi tvättade två maskiner hängde upp dem, in med de sista två som bl.a. var grytlapparna.. Simon uppe lägenheten höll på att blanda pannkakesmet och när vi satt på ugnen och börjat smälta smöret så kommer simon på att vi inte har några grytlappar uppe i lägenheten (de är ju i tvättmaskinen). Snabbt stänger vi av ugnen och jag tar ut plåten med hjälp av tröjärmarna. Nu är det bara till att vänta tills tvättmaskinerna är klara. Äntligen är maskinerna klara! Hänger upp det sista av tvätten och tar upp de nytvättade och blöta grytlapparna. Knäpper på ugnen igen och ställer in plåten med smöret igen. Det smälter och när jag skall ta ut plåten för att hälla i smeten blir det väääldigt varmt genom de blöta grytlapparna, och man hoppar lite men försöker endå att undvika smet över golvet. Sedan får jag ångest att ta ut plåten men bra gick det hahahaha! Oj oj oj.
Ja det var vår historia för idag iallafall och vi tyckte det var roligt :P

Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi vilken cirkus säger jag :-) Oh ja Freja var väldigt (o)rolig i magen idag fniss Ses på torsdag. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback