Utmaning som jag hittade på melindalin.blogg.se

Höger eller vänsterhänt? Vänster
Humör just nu? Alla möjliga känslor just nu! För jag skall åka hem imorgon. Glad, nervös :)
Är det något du absolut inte äter? Sniglar tror jag. konsistensen för mig att kvälja.
Kläder just nu? Mjukiskläder. Skönast hemma :)
Musik just nu? Afasi och filthys Sverigetrotters. Går om och om igen i vår lilla lägenhet. haha! Och kommer även att spelas om och om igen under bilfärden imorgon :P
Vad sa du senast? Åh när kommer mobilen? (simon har beställt en ny sony ericson).
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle det vara?
Forntiden. Inga krav, inga politiska idéer och man lever bara för mat typ :P haha det skulle vara något ett tag, sedan efter några timmar skulle man längta till idag igen.
Längd och vikt? 173 och 62 kg.
Hur många kuddar sover du med? Två
Favoritväder? Sommar, sol och det fläktar lite lagom. Åh underbart :)
3 saker att ta med på en öde ö? Datorn, kläder och min dagbok.
Spelar du nåt instrument? Nope. Är inte instrumentalisk för fem öre. Men det skulle vara kul att lära sig något instrument.
Morgon eller nattmänniska? NBåde och numera, förut kvällsmänniska.
Sparare eller slösare? Har varit sparare när jag var liten men det har tyvärr försvunnit och gillar att spendera på saker man vill ha. Men man lever bara en gång så :)
Vem är viktigast för dig? Familj, pojkvän och vänner!
Bästa film? Oj jag kan tycka många filmer är bra men jag gillar speciellt komedier och romantiska komedier. Sex and the city filmen var den senaste filmen jag såg och tyckte den var grymt bra! Nu vill jag se rallybrudar med Eva Röse så småningom.
Tror på liv på andra planeter? Ja
Kommer du ihåg din första kärlek? jag tror det, men jag har svårt att defeniera begreppet kärlek. Har svårt att bli kär och har hunnit bli det på riktigt först nu.
Har du några homosexuella vänner? Nej inte ännu, men vet om man kanske får?
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? Ja det tror jag. Alla människor är olika, vissa kan andra inte.
Hur många barn har du/vill ha? Vill ha två barn. Tycker det är lagom. Men vem vet när man väl är där? Jag vet att det dröjer ett tag iallafall.
Bio eller promenad? Både och! Men helst promenad ändå :)
Snarkar du? Nej men pratar ofta i sömnen får jag höra av Simon. Haha!
Rädd för insekter? Nä, men de är heller inte gulliga. Jo föresten nyckelpigor är söta. Vissa spindlar kan jag bli avskräckt för. Usch!
Äckligaste insekten? Spindlar. Blää.
Bästa bok? verklighetsbaserade.
Vad vill du jobba som? Något inom ekonomi tror jag.
Pizza eller hamburgare? Både och men hellre pizza.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet osv.) Har varit en både och. Nu när jag bor i "eget" är vi båda väldigt måna om att ha rent och städa regelbundet.
Gungar du på stolen? Nej soffan är lite svår att gunga på..haha!
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej. Är alldeles för feg och höjdrädd för det.. När jag var liten och orädd kommer jag ihåg att det var nästan en dröm och ville starkt göra det då men nu, aldrig!
Hur många syskon har du? En halvstorasyster (22 år) och en mindre syster (18år) och en sladdis till lillebror (6 år)
Vad är du mest rädd för? Att dö innan man hunnit leva livet.
Är du rädd för blod? ibland, beror på hur allvarligt det ser ut.
Saltar du maten? Är dålig på det och försöker bli bättre men klarar mig bra med lite saltning i maten.
Gillar du att sjunga? Haha ja det är roligt men sångröst har man inte!
Vilket gymnasieprogram gick/går du och varför? Gick Barn och fritidsprogrammet inriktning grundskola och då valde jag det p.g.a. att jag tyckte om barn. Valde grundskoleinriktning för att få mer matematik och att läsa historia.
Anser du att du är stark? Har relativt bra självförtroende och tror på mig själv. Har varit mycket mer fysiskt tränad än vad jag är idag men lite sitter allt i än. Inte ryggen dock. Men vill börja träna igen!
Brukar du sola? Ja utomhus under somrarna men har slutat sola solarium av den enkla anlednigen att jag inte vill bli rynkigare som äldre eller öka chansen för cancer.
Vad gör du om du får hicka? Jadu, försöker få bort den :)
Röker du? Aldrig
Snusar du? Aldrig
Kaffe / Te eller inget? Både och! men är främst en kaffedrickare då en kopp om dagen slinker ner. Ibland fler.


Anta utmaningen om ni vill. Det var lite kul faktiskt och kan tänka mig att det är ännu roligare om man är rastlös någon gång :).

Kommentarer
Postat av: Mia

Roligt att läsa :-) Ja jag hoppas verkligen att den tredje operrationen ska hjälpa, men som man säger. Tredje gången gillt :-) Nu ska jag sminka mig och dricka upp kaffet innan jag läre bege min till bussen. Ska till frissan :-) Och förresten, jag vill oxå se rallybrudar. Och en film som du läre se är The Jane Austen Book Club, så mysig och bra film och ett stort plus är att killen som är med i deras bok klubb är bara sååååå söt och charmig :-) Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback