Vinterjackeletande! :)

Tidigare idag, eller numera säger man väl igår var jag ner ensam en sväng till torp på kvällen lite innan stängningsdags. För att förklara vad jag gjorde på torp så har jag pratat om att köpa en funktionell vinterjacka, en längre för en sådan har jag inte, och talar om detta inför mina föräldrar som fick den idén att ge mig en sådan i tidig julklapp (tänkte den skulle bli användbar redan nu) men hittade tyvärr inte just den jackan vi kollat på tidigare. Fick nämligen förskott i pengar på eftermiddagen att hitta mig en vinterjacka och var då så ivrig att sticka ner redan ikväll och kika på andra modeller, väl nere hänger den där jackan jag tycker så mycket om (didrikson madison parka) fast i fel storlekar.. och jag kan inte koncentrera mig att titta efter andra. Gör ett försök men hittar ingen passande haha. Frågade i kassan om de kommer få in fler av denna modell men icke, men hon (min föredetta klasskamrat som jobbar där) sa att de har en sådan svart i nordstan i göteborg, i min storlek :) Blir jätteglad, och imorgon ska jag ringa ner för att se om den finns kvar! Åh jag håller verkligen tummarna att de har kvar en sådan! hihi. När jag ändå var nere kikade jag i andra affärer och råkade springa på ett par liknande sneakers jag har och som jag behöver förnya (mina nuvarande är leriga och välanvända må jag säga!) Glatt köper jag hem ett par nya vita adidas sneakers att ha och gå i! Finemang.

Nu på kvällen tog jag och mamma en långpromenad med Bamse och det var verkligen supertrevligt! Friskt ute och en härlig promenad med mycket prat blev det :)
Nu är jag trött, väldigt trött. Snaaaark!
Godnatt och sov gott alla. Imorgon är det alla helgona och första november. Tiden bara rusar iväg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback