Eftermiddagsfika

Hela förmiddagen spenderade jag, Simon och Ebba utomhus sittandes utanför huset med tidningar, New Yorkboken och jag läste lite i svenskauppgiften som jag snart skall börja med. Ebba strosade runt, låg och spanade och verkade tycka det var jättehärligt att få vara ute. Efter att ha suttit där i nära två timmar gick vi en promenad med Ebba och sedan gick jag och Simon och handlade på ica. Bl.a. grejer till middagen ikväll. då skall vi nämligen göra potatisgratäng och steka fläskfilé som nu ligger och gottar sig i vitlöksmarinaden, nam nam!

Efter handlingen åt vi lättare lunch och tog sedan en fika med glass och läste tidningen.


Nu skall vi fixa lite ärenden, bl.a. sätta upp oss i bostadskö, Simon skall söka högskola m.m. Och ikväll blir det en lugn kväll framför tvn opch robinson såklart hihi.

Kommentarer
Postat av: mia

Ja men du, vilket väder vi har idag :) man blir såå glad. Tur man jobbade en kort tur idag, så man fick njuta av vädret. Satt på balkongen hela eftermiddagen i solen och myste!



Verkar som ni haft en jättemysig lördag utomhus och guu så gott med fläskfile :)



Åh har ni satt upp er på bosadskö nu, jag måste oxå göra det. Kan inte du hjälpa mig med det på måndag?



Ha en forts trevlig lördag. Kram från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback