Födelsedagsfirande idag

Idag är det den 5 augusti och även mormors födelsedag! :) Så henne skall vi fira idag då hon blir hela 71 år gammal. Hennes syster är på besök och jag måste säga att jag tycker de är de skönaste syskonpar som finns. Mer ungdomliga än dem får man fasen leta efter! Dessutom skall de två, min mor och hennes kompis snart flyga utomlands till Bulgarien, ett gäng med galna människor :). Hihi. Nej inte riktigt, visst ni tänkte att de skulle röja ur både planet och landet men så är det inte riktigt utan det jag menar är att det är fyra människor som älskar livet och tar vara på det! :)

Har köpt en ny almenacka till skolan börjar. En sådan där som har vecko och månadsplanering. Och varje vecka finns en mening med ett citat skrivet nere i hörnet och som jag bara måste dela med mig av ibland. Denna tyckte jag var så klockren.
"ett leende kostar mindre än elektriskt ljus och ändå lyser det upp mer i ett hem". Detta är ju helt sant. En härlig mening jag kommer att plocka med mig i min "ryggsäck" under livets gång. Ni vet den ryggsäck man plockar i erfarenheter, tankar, minnen osv i under livet.

Vaknade vid 9 idag och gick upp direkt då solen lös in så fint i rummet imorse. Gick ut med hundarna och åt en stadig frukost. Drack en kopp med kaffe och gick sedan ut för att sola och har solat fram till nu. Snart är det dags att baka bröd (Eva, mormors syster hade ett gott recept på bröd), och som sagt när man blir student är inte ekonomin den bästa och ett bra sätt att spara pengar på är att baka eget bröd + att det är så mycket godare! :) Shohooo! nu blir det bakning och så viskade någon till mig att mormor höll på att göra blåbärspaj. Nam nam. Bäst att gå nu :)

Hoppas ni också har en alldeles bra onsdag!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack va gullig du är! :) Och ja eller hur, jag har också fått det intrycket av skolan, blir så pepp på att börja plugga igen! Jag ska läsa personalekonomi som är ett program på två år. Vad blir det för din del? Vad är det för almenacka man hittar såna härliga citat i förresten?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback