Inryckning

Då var klockan snart sju denna lördag. Den har varit en alldeles härlig lördag. Skulle varit ledig idag men klockan 07 ringde en från jobbet och undrade om inte jag kunde ta hennes pass då hon hade spytt under natten och kände sig inte frisk nog att jobba. Självklart tackade jag ja och gjorde mig snabbt iordning, åt frukost och cyklade iväg till jobbet och var där vid 08. Jobbade till 16.00 och tog sedan en 3 km härlig cykeltur hem igen :) Vädret gör en verkligen på ett sprudlande humör! Efter jobbet bytte jag bara om och gick raka vägen ut och satte mig i det underbara vädret och vid 18.00 tiden tog jag och hundarna en eftermiddagspromenad i samhället. Lillebror Rickard och hans kompis Indra hängde med med sina cyklar. Ja man kan ju inte annat än att njuta av augusti! Skall även jobba imorgon. Ett relativt kort pass mellan 15.00-21.12. Superbra inför höstens pluggande att ha lite extra pengar. Det behövs vill jag lova!

Nu blir det matlagning. Enkel mat idag. Kassler, pasta och örtcreméfraishe. Men ack så gott :)
Trevlig helg läsare och alla andra förresten!

Jag och Simon juni 2008 inför Sverige-Spanien matchen! Usch fööör spännande var den också förresten.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja visst är det härligt att vara hemma och hälsa på och bli lite bortskämd ;) Kommer du ha dina föräldrar i närheten sen när du flyttar till Trollhättan eller bor dom långt ifrån? Nu ska jag ta och sova här så jag orkar med ännu en dag ute i solen i morgon, det gäller ju att passa på att njuta så mycket det bara går nu! :) Hoppas du hinner göra det innan du börjar jobba i morgon!

Postat av: Ida

Va skönt att du har så nära hem nu. Jag har i och för sig "bara" 20 mil hem till Kumla/Örebro men man ju tyvärr inte åka hem när man vill och det tycker jag är lite småjobbigt. Men samtidigt verkar Trollhättan vara en riktigt mysig stad och alla människor verkar så trevliga så jag tror allt att jag kommer trivas! Blir nog ännu bättre när skolan drar igång så man har något att sysselsätta sig med och samtidigt träffa lite nytt folk. Får något annat att tänka på än att jag har hemlängtan ;)

2009-08-10 @ 15:46:56
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback