"plöstligt" händer det

Eller så händer det man kanske har i bakhuvudet när man har en medelåldig bil. Haha! Iallafall så för att göra historien kort så skulle jag jobba igår som sagt. Chefen Carina undrade om jag kunde komma så snabbt som möjligt då det hade blivit ett missförstånd med jobbtider. Jag bytte om och tog såklart bilen in så som jag brukar göra. Speciellt nu när det regnar mycket ute. Haha. Åkte till Färgelanda som bara ligger cirka 4 km från där vi bor och när jag skall svänga in på konsumparkeringen lägger bilen plötsligt av och det går verkligen inte att få igång den igen. Som tur är så finns det gott om hjälpsamma människor (bl.a. busschauffören som kör 738 linjen) och en snäll herre till hjälpte mig att putta in mig så jag iallafall inte stod i vägen för några. Herregud tänkte jag. skall jag få gå hem i detta väder ikväll! Jobbade och kom på att Sofia jag jobbar kväll med har bil och frågade om jag inte kunde få skjuts av henne hem. Envis som man är när vi slutat och stängt affären provar jag att starta min bil för att se om jag iallfall kommer hem. Blir jättelycklig när den startar och Sofia åker hem.. Men jag skulle inte varit så dum som startar bilen.. Jag kommer inte längre än cirka 400-500 meter innan bilen lägger av igen!. Ringer mamma och pappa. Pappa sa och trodde att det var generatorn. Den som genererar ström till batteriet. Alltså hade jag ingen ström alls i bilen. Fick försökt putta den till ett ställe där jag inte stod i vägen igen. Och fick även hjälp av två tjejer varav den ena erbjöd mig skjuts hem! Tror ni jag blev lycklig?? Hihi. Så nu står min bil i Färgelanda och på något sätt skall vi bogsera hem den så den iallafall står här :) Trots allt så är den min lilla pärla!

Det var min lilla händelse igår. Nu skall jag dricka en kopp med kaffe och surfa. Ha en trevlig tisdag!


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Lotta. Måste erkänna att det är väldigt kul att läsa om din bil och dig. Jag ser hela händelsen framför mig och kan inte låta bli att le -i min annars gråa, trista och alldeles underbara morgon.

Kram på dej

Postat av: Mia

Håller med ovanstående, de var kul att läsa om din bildag, kan riktigt se mig allt framför mig :) haha, stackare. Roligt men endå tråkigt på samma gång, usch ja. Men tur du fick hjälp ialf.

2009-08-04 @ 13:49:10
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback