Stulen cykel!


Nu var det verkligen längesedan man bloggade sist men det har en förklaring. Nu har vi nämligen flyttat klart och håller på att få upp allt i lägenheten :) Börjar nu se lite hemtrevligt ut t.o.m. hihi. De mesta av alla flyttkartonger är borta.  Dock jobbar jag hela veckan (alla 7 av veckans dagar) och hinner tyvärr inte vara i lägeheten så mycket jag skulle vilja vara nu. Är hemma hos mina förlädrar till imorgon och åker då till Trollhättan en sväng. Lånar alltså mammas dator just nu :) Men lånade den av en orsak.. Usch säger jag! Min cykel har hunnit vara i Trollhättan i 1 ½ dygn och nu är den redan snodd!!!! Jag fattar inte. Vad är det för jävla snorungar eller vilka/ vem det nu är som klippt upp låset och stulit den. Vad är det för roligt att ta andras saker? Vilket liv. Åh vad arg jag blir på sådant. Skall köpa mig den mest skabbiga cykeln nästa gång så kanske den får vara ifred. Men hallå, man skall väl kunna få ha vilken cykel man vill och dessutom ha den ifred? Vad är det för samhälle vi bor i. Skall vi inte ens få ha vår simpla cykel utomhus utan att den blir snodd? Måste vi spärra in den inom dörrar och lås för att de skall låta den vara? Det är skrämmande! Nu skall jag iallafall inte gräva ner mig mer í det men man blir arg när ens saker man behöver försvinner. Och hur kul är det att sno andras saker? Patetiskt och skrämmande.

Det var Simon som upptäckte det  när han skulle cykla iväg. Han såg även en cykel i stan som han sa var lik min och som stod olåst. Har lite hopp om att det kan vara den. Hoppas! Han skulle cykla och titta så fort han klippt sig.
Nu skall jag ut till mor och prata :) Idag åker nämligen hon, hennes arbetskamrat, mormor och hennes syster utomlands. Ja till Bulgarien, Sunny beach. Åhhh vad härligt :) Hoppas de får en helt underbar vecka! Så tjingeling på er.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Längesedan jag läste här nu:( Men du vad kul för er att ni flyttat och med skolan och allt. Nervösa? När börjar ni?? ALL LYCKA till er! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback