Dags för uppdatering

Oj är det redan 8 december. Haha trodde jag inte var så seg att uppdatera i bloggen men det var tydligen en vecka sedan. I helgen har det varit fullt upp. Varit lite barnvakt, en del pluggning och på söndag åkte hela familjen och Simon ner till lisebergs julmarknad. Jättemysigt! Typsikt att jag inte tog med kameran. Det är så fint med alla ljusslingor på träden och hela stämningen därinne :) Kom hem med lite grann. Bland annat björksaft som tydligen skall vara bra mot trötthet. Låter skitbra, för att bli lite piggare av ren björksaft låter ju inte alls fel eller hur? God var saften också :)

Idag var Simon sugen att ställa klockan tidigt (7.00) och gick då upp. Jag kom upp strax efter. Det är verkligen supermysigt att kliva upp på morgonen för att sedan njuta. Ta en lång frukost, tända ljus och se på nyhetsmorgon. Börjar inte förrän 10.45 idag, så himla skönt att hinna med lite morgon i lugn och ro. Tänk alla som börjar tidigt på morgonen. Jag har världens skönaste tider känner jag. Vi börjar aldrig innan 9. Perfekt enligt mig! Och så pluggar vi fram till 14.00-16.00. Man kan nog inte ha det bättre. Mockligt kan man också säga :)

Idag är det handledning i excel. Vi skall i en grupp på fyra (jag, Sofia, Josefin och Anders) upprätta de tre huvudbudgeterna resultatbudget, likviditetsbudget och en balansbudget. Se hur det går för oss idag. Vi får nog lärt oss mycket idag, hoppas jag. Ekonomistyrningen har jag inte riktigt fått grepp om än. Är på tiden nu. Alla kalkyler och när de skall användas, lär dig lotta! Men det kommer. Tentan är efter jul som tur är så man har lite tid på sig att plugga. Räkna, räkna, räkna! Älskar att räkna :) Men nu gäller det att förstå det man räknar och varför. Hm..

Nej nu blev det mycket pluggsnack. Det är det som upptar min hjärna just nu och mina dagar också dessutom :)
Igår var jag och Simon en sväng till Överby. Vi gick en snabbis in på djurmagasinet för att köpa en ny bädd till Ebba och så fick det också slinka med en ny sele och grisknorrar som hon älskar! Efter det blev det veckohandling på Coop forum. Verkligen behövligt. Skönt med ett fyllt kylskåp igen.

Ebbas nya bädd


Ebba i sin nya bädd och i sin nya sele :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback