Solsken och -15 grader i Hälsingland

Nu är det torsdag som innebär att helgen snart är kommen. Just nu har jag precis suttit i telefon med familjen i 1 ½ timma hihi. Alltid lika mycket att prata om! Kommer även hända mycket under hemvistelsen, kul kul kul!

Idag är ännu en dag med strålande sol, och man blir bara glad av extra solstrålar såhär på vintern. Tänk vad mycket man längtar till våren nu! Oj :) Ska snart ta en liten promenix med Ebba och tror jag även tar med kameran då. Har även kort från när Melinda och Greven var hit igår, se om jag lägger in lite kort senare under dagen :) Tänk vad de lekte av sig! Ebba låg och sov lääääänge efter det, vilket är jättehärligt att se! Sedan när jag och Ebba skulle ut den sista kvällsrundan vid 22.20 kom även grannen ut på sin sista kvälssrunda med sin tik (gråhundsblandras), och det är Ebbas favorithund! Hon älskar Anja (som grannhunden heter), och kan vara hur jobbig och hoppig som helst på henne. Anja bara rullar sig i snön och leker lite och bryr sig inte så mycket i Ebba och Ebba älskar det! Hon är som ett plåster på Anja och skall även göra samma saker som henne. Sötingar!

Så hur ser dagen ut idag? Hm. Läre plugga nu på förmiddagen och vid 14 tiden skall jag en snabbis till skolan och ha lite matte. Sedan ska jag iväg och handla till middagen (ungsfalukorv och potatismos). Kl 18.00-19.00 har jag Svenska B på skolan (måste prata om talet). Emellan blir det pluggande för att försöka göra klart så mycket som möjligt innan jag åker hem till familjen. Som sagt vill jag ha så lite plugg där som möjligt och verkligen kunna umgås med familjen när jag väl är där :) Jag har planerat att åka dit nästa fredag och redan på lördagen skall vi till Göteborg en sväng hihi och på söndag har vi planerat att åka till Överby i Trollhättan, kul kul kul!

Ne nu ska jag upp med Svenska B talet som kommer att handla om författaren och kvinnotjusaren Ernst Hemingway. Viktigt att jag får ut den faktan jag behöver idag så jag kan planera vidare på kvällskursen med läraren hur jag tänkt med talets upplägg.

Have a really nice thursday! :)
/Ann-Charlotte

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken fin blogg udh ar!

Postat av: Mia

Härligt inlägg du skrivit =) Ska bli kul att se bilderna senare =) Ha en bra helg vännen. Vi höres sen. Kram från oss.

2009-02-13 @ 08:51:16
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback