torsdag förmiddag

Nu är jag hemma igen efter matteprov imorse. Jag satte mig i klassrummet väldigt fokuserad. Tänkte på alla steg och förenklingar som skulle komma på provet. Lina gav mig provet och första delen gick bra (tror jag). Andra delen gick trögt till en början efter en del mattetänkande lossnade ett sätt efter det andra och när jag lämnade in provet kändes det som ett vg, skall bli intressant att snart få höra resultatet. Jag blir alltid lika överaskad då jag inte vågar hoppas/tro på något speciellt :) Visst är det kul att längta efter ett resultat? Speciellt om det är ett positivt sådant!

Efter skolan stack jag till ica för att inhandla lite mjölk och bröd. Har nyss skickat ett mejl till svenskläraren om att jag inte skall hålla tal ikväll. Typsikt, jag som brukar plugga på men nu kände jag att jag inte var förberedd och jag kan inte hålla tal utan att vara 110 procent förberedd. Jag är en sådan som avskyr att ha papper utan talar av erfarenhet av det jag läst. Jag känner inte att jag läst på tillräckligt om Ernest Hemingway (det finns också få internetkällor) så jag skall passa på att gå till biblioteket i Färgelanda för att se om de har bra litteratur om honom. Så får det bli, det känns bäst att göra så. Blir en del plugg under hemvistelsen men det får allt gå. Jag är bättre på att plugga här då jag är mycket mer ensam än hemma (där finns alltid någon hemma och vi är så sociala av oss), men jag måste ha självdisiplin nu!

Ne nu skall jag umgås med Simon nu som om några timmar cyklar till jobbet :). När han jobbar så skall det packas, packas och åter packas här, med andra ord en trevlig kväll :) Skall även leka med Ebbabus, shohoo.

Ha en riktigt trevlig dag alla!
/Ann-Charlotte

Kommentarer
Postat av: Mia

Japp vi stupade i säng vid 21:30 igår, läste igenom posten och sedan somnade vi på engång =) Var såå trötter, och så vaknade jag alldeles utvilad imorse kl 8:10. Härligt! Jag tror att du klarade provet idag, du är så duktig på matte så de är lätt som en plätt för dig att göra prov =) Hoppas att ditt svenska tal blir bra oxå, och att du hittar de du behöver på bibblan. Haha, ja nu får de bli skärpning Lotta att skriva i bloggen då du e hemma i Ödeborg, vi vill ju veta vad du pysslar med om dagara hahah! Närå ingen panik, skriv då du har tid, umgås med familjen så mycket du bara kan du istl.



Igår fick jag ett brev från mitthjärta, den 9 mars ska jag ner till dom i bollnäs och få sen såndär 24 timmars EKG bandspelare påkopplad, de är en bandspelare med EKG som spelar in hur hjärtat slår i 24 tim, sen 10 mars ska jag ner och få den bortkopplad och även träffa hjärtläkaren min, så det känns bra, få se vad dom säger.



Näe nu ska här bakas semlor, nyss hemkommen från en promenad! Vi spar en semla till dig och Ebba tills ni kommer hem =)



Kör försiktigt hem! Kram från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback