Då var det lördag igen

Lördag idag. Vädret är mycket mildare, bara några enstaka minusgrader. Mycket härligare att gå ut nu! :) Vaknade vid halv sju imorse och var jättepigg. Gick ut med Ebba men la mig sedan i sängen för jag vet att jag kan somna om igen på två röda och det gjorde jag. Hade klockan på 07.30 och satte på tvn och drog oss, mysigt! :) Frukost och en kopp kaffe vart det sen. Jag vet inte men jag tycker frukosten är det mysigaste målet på hela dagen! Efter frukost och kaffedrickande blev det sedan dags att gå ut med Ebba igen. Hade tänkt att gå en lite längre runda men hon var inte alls pigg på det, så vi vände hem istället. Tog en dusch och efter det har jag skurat skåp i köket och pluggat. Känner mig rätt nyttig faktiskt :) Nyttig på det viset att man gör nyttiga saker! Tummen upp för det :)

Men vad sker resten av lördagen? Jag brukar inte planera mina dagar så även idag blir det en "ta det som det kommer dag". Måste plugga, det vet jag! annars blir det en lugn mysig dag kan jag lova. Det är ju även bra på tv ikväll!

Måste säga att jag tycker historia faktiskt är riktigt jätteintressant. Ja jag läser och läser och blir bara mer inne i det jag läser. Snart läst ut en liten bok om cubakrisen. Snart ska jag börja läsa om Berlinmuren, intresting! Sedan är tyvärr historiekursen slut men jag skall behålla boken. Jag menar, det står mycket intressant där! Inte trodde jag att jag skulle börja intressera mig för historia för bara några år sedan. Men då var man ju inne i en skoltrött period på högstadiet och var allmänt egen.. Nu har man hittat sig själv och blivit intresserad av mycket! Mogen är ett ord man kan använda kanske, även om jag fortfarande inte känner mig riktigt vuxen ännu :) Förstår ni hur jag menar? hehe.

Nu skall snart jag och Simon ta en längre promenad med Ebba, se om hon är piggare till det nu. Hope so :)
Jag vill passa på och önska er en trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hur går det för Simon med Ebba? Är så nyfiken om han sköter sig?;) Har han råkat släppt ute henne än som han gjorde med Ruff mååånga gånger?:)

Postat av: Mia

Ja men du Niclas Wahlgren, gu så duktig han var =) e ju så söt tycker jag hihi. Hejar på honom, Morgan och Laila nu =) Ses på måndag. Kram.

2009-01-17 @ 20:14:43
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback