Edsbyn

Ja igår åkte jag, Simon och Ebba tåg till Edsbyn igen efter ca tre veckors ledighet. Ebba var överförväntan duktig på resan. Inte ett gny. Hon sov på bussarna och på tågen och drack lite hälsofil, vatten och åt även torrfoder på vägen, ja hon var världens underbaraste att åka med. Vi kom hem ca 20.30 och packade upp den kvällen. Sedan tittade vi på film, en som jag kan se om och om igen. Nämligen Bridget jones dagbok :) Den är så bra och skön! Efter filmen var vi så trötta att vi somnade som små lamm, även Ebba.

Idag har vi packat ner alla julsaker och handlat då det var näst intill tomt i kylen. Ja det blir så när man reser iväg några veckor :) Även Simons mor och far kom hit en sväng förrut och hälsade på lilla Ebba :).

Om en stund skall jag till Maria och Freja, ska bli jättetrevligt! Var ett tag sedan nu. Mitt huvud har ännu inte riktigt kopplat att vi är i byn igen, men snart så. Snart kommer den ifatt.. haha! Har alltid svårt att omställa mig när man åker en hel dag sådär. På morgonen är man hemma med familjen och sedan på kvällen är man i Edsbyn. trots att det bara är ca 50 mil emellan.

Ne nu skall jag starta bilen. Se om den startar. Hoppas, hoppas! Har stått still i över 3 veckor nu och så är det massa minusgrader. Snälla bil, starta idag :)

Ha det bra allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback