Blåbärsplockning

Ja som sagt bakade vi idag. Både hönökakor (ett recept mormor hade fått ute på Hönö/Öckerö) och så bakade vi även två limpor grekiskt lantbröd och båda brödet var himmelskt goda! Efter bakningen sprack vädret upp och det hade torkat upp på asfalten. Vi fick ett ryck så jag, mormor, Jessica, Rickard och hundarna åkte ut till skogen och plockade lite blåbär som mormor skall göra sylt på :) Nam nam!

Nu är det läggdags för min del då det är jobb imorgon. Jobbar 07.00-14.00. Härligt pass. Bakning och kassa. Skall tydligen även fixa upp veckans extraprislappar. Spännande! Så godnatt på er alla :) 

P.S. Imorgon efter jobbet skall jag, Simon och mamma till Trollhättan sväng. Jag och Simon skall nämligen skriva kontrakt på lägenheten. Shohooooo! En tvåa på femte våningen. Studentlägenhet. Helt lagom och superdupernära högskolan :) Wiiiie.

På Time square när jag var med Simons familj till New York i April 2009.
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Vad kul! -Nu bor vi nära varandra!!! När flyttar ni in? När börjar skolan? Hoho.

Blåbär är gott

Kram på dej

Postat av: Ellie

jag har också fått lägenhet nu:)

2009-07-20 @ 19:45:41
URL: http://borghansen.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad kul att baka lite bröd och plocka blåbär. Smarrigt! Vad har ni gjort idag då? Jag har varit ledig, Jenny har varit hit och hälsat på, vi fikade kladdkakasmuffins och drack te, gött :)



Ikväll tog jag och Freja en långpromenad, du vet där genom skogen som vi gick i vintras, härligt var de, fast det duggregna :)



Har du inga bilder på hur eran studentlägenhet ser ut? Nyfiken. Ja jag väntar fortf på antagningsbesked 2, hoppas att det kommer snart. Men kommer man inte in på sjuksköterskelinjen nu så får jag väl söka i sept igen, på fler skolor! Inte ska jag ge upp min stora dröm!!



Ha de så bra. Kram.

2009-07-21 @ 18:38:16
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback