Studenlägenhetssökande

Sitter med Maria över msn och pratade även med henne igår över telefon och vi kan inte ungdå att prata om att vi ev. skall plugga till hösten om vi kommer in. Det är spännande, man är förväntansfull och kroppen bara sprudlar av glädje av tanken att snart få svar på om man skall börja plugga nu till hösten 2009. Vi sitter och pratar om lägenheter för vi vill ju bo på ställen vi kommer att trivas och hitta fina lägenheter. Maria har ännu ett dilemma. Hon har sökt skola i både Trollhättan och Ö-vik, det vill säga två helt skilda ställen och letar lägenhet på båda ställena eftersom hon inte vet vart hon kommer in om hon gör det. Vi har båda satt upp oss på Trollhättans studentlägenheter i centrum, bara ett stenkast från högskolan och jag ringde även Eidar AB för en stund sedan som har hand om dessa bostäder och bokade in en visning nästa onsdag. Tänk att vi nu snart kommer att börja en resa som studenter? Tanken är underbar och det börjar även närma sig svar på om vi kommer in eller inte och för Marias del, vart hon kommer in. Även min kära Sambo har sökt utbildning vilket känns jätteroligt att vi ev. kommer bli två stycken studenter som lever studentliv några år framöver. Hans utbildning är på tre år och min på fyra minst.

Nej nu skall jag se vad lillebror Rickard och hans kamrat Oskar har för sig i deras rum. Jag hör att de leker och skrattar hihi. Skall även jobba ikväll mellan 16.00-21.12. Så ha en trevlig dag!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja nu är det spännande :) Hoppas att man får svar till veckan! Vill veta nu, så man kan börja planera :) och packa så småningom. Hua, vad nervöst! Hoppas att man kommer in.



Ha en forts trevlig måndag och ha de så bra på jobbet. Kram.

2009-07-06 @ 13:04:36
Postat av: Lotta

Hej! Spännande värre med skola and shit. :)

Grebbesta ja. Önskar jag kunde, skulle vara jätte kul att ses..! Men jag ska till Hallsberg över helgen och fira lite med mina klasskamrater - vi tar examen på fredag :P. Kan väl ses någon annan dag? KRAAAAAM och Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback