10 juni

Idag är det onsdag, en mulen och regnig sådan som kommer att bestå av hemvistelse till Maria och Freja i Viksjöfors (jag skall färga håret på Maria :)) Och på eftermiddagen skall jag och Simon ta en sväng till Bollnäs en stund och även käka där. Så att regnet är här gör absolut ingenting, det är snarare mysigt! Sommarregn är mysigt då och då, bara inte hela sommaren består av regn.

Igår var jag och Ebba och hälsade på i Viksjöfors som sagt och det var jättetrevligt! Det var ju cirka tre veckor sedan vi var där sist och igår var det så härligt att promenera med hundarna med blomstrande träd och blommor överallt och Freja tog t.o.m ett litet dopp vid deras sjö, som förövrigt är en jättemysig badstrand vid namn Grängen. När jag kom hem därifrån kom Simons pappa och hälsade på en stund (jätteroligt) och sedan var det dags att baka inför Simons fördelsedag. Fick recept av Maria på en sylviakaka som jag bakade. Snabb, enkel och en väldigt god kaka. Sedan kom hans mor, bror och morfäldrar till vår lilla lägenhet och vi satt och fikade och pratade. En jättemysig dag vill säga!

Nej nu är det snatt dags att åka till Viksjöfors, skall bara dricka upp en kopp kaffe! Och jag måste berätta något som hände igår haha. Tanken har slagit mig vilken tur jag haft som inte kört på något eller något liknande och bilen har klarat sig hel, till igår. Det var en igår som backade på min bil, som tur var verkar det bara vara en liten buckla och som tur var är det inte jag som orsakat den vilket känns skönt. Skall till Bollnäs idag och fixa papper. Såg det inte ens förrän jag hittade en lapp på framrutan där det stod "jag har backat på din bil" och så vidare. Ja kul att vara med om något sådant också haha! Hänt mycket under mina två år med körkort tycker jag. Tur jag har en oömtålig bil :) Kanske de kan ta bort lite rost också när jag lämnar in den? haha. Man kan ju alltid hoppas lite :)

Hej hej och ha en trevlig dag!

Freja bus! murklan som hennes matte säger ibland :) Men som man säger: Kärt barn har många namn och denna tax har många kära namn vill jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback