Ännu en lista

Innan jag börjar plugga kände jag för att göra ännu en lista jag hittade inne hos Maria :).Ja passa på att göra denna också ni som vill!

53 frågor och svar!

1. Hur gammal är du om fem år?
26 år gammal serru. 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Hm Ebba änsålänge. Simon hann jag inte träffa så länge idag och i skolan kom och gick personer mellan lektionerna.

3. Hur lång är du?
172.5 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Yes man med Jim Carrey. 

5. Vem ringde du senast?
Jag ringde min kära mor och far i söndags :)

6. Vem ringde dig senast?
Maria ringde igår hihi.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Okej :) Då ses vi på onsdag. Det går bra att ni kommer vid 14.30 tiden. Ha det så bra och lycka till på provet å redovisningen! Sms:et fick jag av Maria, och imorgon skall jag och Ebba dit efter svenskans nationella prov.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror helt på situationen.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Det är förlovade och har varit det sedan 1986 :).

10. När såg du senast din mamma?
Jag såg mamma senast dagen jag åkte upp till Edsbyn igen och det var måndagen 16 mars. Pappa såg jag sist 15 mars då han åkte ner till Kungsbacka på måndagmorgonen för att börja jobba igen efter helgen. Längtar till man kommer hem och hälsar på fmailjen igen :)

11. Vilken ögonfärg har du?
Blåa.

12. När vaknade du idag?
Hade klockan på 06.50 men drog mig ända till 8.05! Det var i det senaste laget. Skulle vara på skolan kl 09.05, men i tid det var jag :).

13. Vilken är din favoritjulsång?
Oj det finns många bra och mysiga julsånger. Jag vill variera!

14. Vilken är din favoritplats?
På stranden måste jag säga :) Eller på vår trädgård hemma. På baksidan tillbringar vi mer tid än någon annanstans då det börjat bli varmare ute.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Hm jadu, där det är trångt och smutsigt. Ett reningsverk kanske?

16. Vart tror du att du befinner dig om tio år?
Oj ännu en superdupersvår fråga. Jadu, men om jag får välja vill jag bo i Göteborg. Jag är ju trots allt bara 31 år, men hus kanske man har skaffat sig då? Svår fråga, men mitt svar måste vara runt göteborgstrakterna. I karriären hoppas jag på att ha ett jobb jag verkligen trivs med, gärna inom det jag snart kommer att plugga till.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Dinosaurier var jag rädd för ett tag och drömde mycket om! haha. Sedan har jag alltid varit lite mörkrädd.

18. Vad fick dig att verkligen att skratta senast?
Idag på mattelektionen när vi kom in i en diskussion jag, Jeanette och läraren Lina. Vi pratade om barn och hur roliga de är! :P

19. Hur stor är din säng?
En 120 cm säng. Men det är alldeles lagom.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Laptop från fujitsu siemens.

21. Sover du med eller utan kläder?
Sover i bara underkläder, och ibland i en stor rymlig t-shirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
2 st tunna och Simon har en tjockare :).

23. Hur många landskap har du bott i?
Halland (1år), Västra götaland (5år), Bohuslän (2år), Dalsland (11år) och nu Hälsingland (snart 2 år), det blir 5 totalt :).

24. Vilka städer har du bott i?
Kungsbacka och Göteborg. Sedan har jag förövrigt bara bott i samhällen :). 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Alla tre! Skor när jag är utomhus, strumpor inne och om det är kallt och barfota på somrarna och på gräs/sand.

26. Är du social?
Ja de är jag, älskar at ha människor runt omkring mig men även att vara ensam också :)

27. Vilken är din favoritglass?
Tre kulor i en bägare. En choklad, en gammaldags vanilj och en hallonsorbet :) Muuuums! Läre bli premiär på det snart.

28. Vilken är din favoriträtt?
Tycker om det mesta, men husmanskost går nästan alltid hem hos mig :)

29. Tycker du om kinamat?
Ja men det är ju hur gott som helst! Brukar äta tre eller fyra små rätter när jag äter på kina.

30. Tycker du om kaffe?
Ja men att jag gör. Älskar kaffe :)

31. Vad dricker du till frukost?
Oftast blir det mjölk som jag tycker är godast på morgonen, ibland blir det juice (provivas juicer är mina favoriter), men ibland också vatten.

32. Sover du på nån särskild sida?
Nej, men när jag somnar in vill jag ligga på den sida som blir utåt från sängen om ni förstår vad jag menar?

33. Kan du spela poker?
Nej det är jag ingen höjdare på. Men kortspel är roligt :)

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja men det är helt underbart! Det skulle jag inte klara mig utan. Helst när man ser på tv och att bli omhållen då eller sitta nära sin partner är supermysigt.

35. Vill du ha barn?
Ja det vill jag tidsnog, älskar barn. Tycker två verkar alldeles lagom men det är inget jag kan spika förräns jag väl är där.

36. Vilka andra språk än svenska har du läst?
Tyska på högstadiet och såklart engelska då, men engelska har jag svårt för dock.
37. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej aldrig. Har knappt varit på sjukhus heller. Det var ett halvår för några år sedan då jag lyckades skada mig såpas att jag behövde in till sjukhuset men annars inte.

38. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet är självklart finare och härligare men bassäng är absolut dugligt, och dessutom finns det inga alger där och grejer :P haha.

39. Vad spenderar du helst pengar på?
Inredning och kläder, håller helt med dig Maria där :)

40. Äger du dyrbara smycken?
En gammal ring som jag ärvt av mormor som hon i sin tur fick ärva. Den är jättedyrbar för mig! annars har jag andra fina smycken som betyder mycket för mig.

41. Vem är den roligaste människa du känner?
Min familj och släkt! haha sjukt rolig släkt har jag. Varför fick inte jag ärva den humorn? :P :) Om jag skall välja en viss människa är min morbror den roligaste måste jag säga och mormor och hennes syster Eva är inte långt därifrån! :)

42. Sover du med gosedjur?
Nej det gör jag inte. Simon är som mitt gosedjur, och Ebba när hon är där :)

43. Vad har du närmast dig nu som är rött?
En röd fotölj som står bredvid soffan.

44. Flirtar du mycket?
Nej det gör jag inte, kanske med Simon utan att jag tänker på det? Eller kan man flirta om man är tillsammans?

45. Vilken var den senaste bok du läste?
Håller på att läsa "Bli en vinnare" av Eva Ruzs nu som är jättebra!

46. Läser du dagstidningen?
Nej det är väldigt sällan och skulle jag till förmodan se en dagstidning är vädret det enda som direkt lockar mig. Kan snabbtitta igenom om man inte har något annat att göra.

47. Prenumerar du på nån veckotiding?
Nej det gör jag ej.

48. Vilken radiostation lyssnar du helst på?
P3, älskar den radiokanalen :) Helst Christer i P3 som går på vardagar mellan 14.00-16.00.

49. Vad var det senaste du kraffsade ner på ett papper?
Det jag skulle handla på ica tidigare idag.

50. När var du i kyrkan senast?
Hm ja när var det. Jo just det ja, det var på Lucia 2007.

51. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jag och min familj var ett år till holland och Danmark och tror vi sammanlagt sov i tält i cirka två veckor. Ett sådant hustält ni vet :)

52. Vilken var din favoritlärare på högstadiet?
Många bra lärare på högstadiet men favoriten var tyskaläraren Ingbritt kommer jag ihåg. Hon var så vänlig, speciellt när man var i den "konstiga" åldern.

53. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Familjen, Simon, hans föräldrar, Maria och Eleonor göra speciella saker för mig ofta som jag inte kan peka ut något speciellt.  Jag tycker minsta lilla sak kan vara speciell. ni är så underbara!

Oj massor av frågor, varsågod och anta :) Nej nu blir det matte för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: ellie

hehe klart man kan flörta när man är ihop hehe;)

Postat av: mia

roligt att läsa dina svar :) och tack för idag, det var jättekul! skogspromenaden måste vi ta fler gånger, hundarna verkade mysa rejält :)



ses på fredag!

2009-04-01 @ 21:49:04
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback