Bandyfinal!

Då var jag och Simon hemma från bandyfinalen i Uppsala :) Bussen åkte 08.30 imorse och vi kom hem 21.30, med andra ord var vi borta hela dagen! Dagen har varit hur bra som helst. Verkligen jätterolig :) Först var det en härlig busstur där det ölades, ja det kändes lite konstigt att öppna sin första öl vid 10.30 haha. Ca 11.40 var vi nere med bahcobussen i Uppsala och det första jag, Simon och Linda gjorde var att äta lunch vid burger king. Sedan gick vi till puben O´lerays (vet inte riktigt hur det stavas) och umgicks och tog några öl bland alla ebsbybor som var där. Helt fullsmockat! Otrolig stämning med sång därinne hihi. 13.45 var det march med trumspel längst fram genom stan fram till arenan och jag säger bara: Det var det mäktigaste jag varit med om! Tänk nästan en hel by, nästan alla deras invånare samlade på ett ställe för att titta på en match. Bandyintresset är otroligt stort och efter fem sm-guld i bandy nu de senaste åren är Edsbyn ö-känd för sin bandy. Marchen var iallafall jättemäktig, och såklart ingick sång. Gatorna var nedstängda för detta jättelånga tåg av röd-blåa fans :) Wooow säger jag!

15.45 började matchen och den var jättejämn. Slutade 4-5 till Västerås men det var bra stämning trots allt bland edsbyborna. Simon var helt rasande och skrek svordomar lång stund men på bussresan började han lugna ner sig efter att han insåg att det kanske var bra för bandyn att ett annat lag faktiskt vann och sprack bubbland på Edsbyns vinnarspår. Ja att Västerås vann accepterade han trots allt efter en stund och hellre dem än Sandviken tyckte han. Jag hade jätteroligt, spelade ingen roll för mig egentligen vem som vann, men att Edsbyn skulle ha vunnit när man väl för sjättegången gillt stod på en SM-final skulle naturligtvis vara ännnu roligare :). Ja jag var ju iklädd med edsbytröja och halsduk och målad och sjöng alla Edsbysånger! Synd, men en otroligt rolig dag må jag säga. Efter matchen gick vi direkt till bussen som skulle ta oss hem igen, och som sagt kom vi hem vid 21.30 tiden. Nu sitter jag här framför datorn och har gjort mig näst intill klar för sängen. Blir nog den efter detta inlägg. Är jättetrött efter den långa och händelserika dagen.

Jag kommer bjuda på några bilder från finalen :)


När vi skulle gå och leta efter vår buss i busshavet gick vi förbi dessa två bussar jag var tvungen att ta kort på.

Alltså Stigen som ligger 5 km hemifrån (Ödeborg menar jag hem) och Trollhättan bara 5 mil därifrån. Men vad gjorde dessa bussar på Bandyfinalen mellan Edsbyn-Västerås, är jättenyfiken :) Skjutsade de västeråsfans eller andra bandyintresserade nerigenom som bara av intresset ville se denn stora match? hmm. om ni vet kommentera gärna! Blev glad av att se lite "grejer" nära hemifrån hihi.


Edsbymålningarna! Haha ursäkta poserna, var bara så på humör när jag kom hem.


Nu är det läggdags! Godnatt :) Hoppas ni också haft en jättebra lördag!



Kommentarer
Postat av: mia

Bra skrivet Lotta =) Och fina bilder!

Postat av: mia

Hahah ja jag vet, jag blir så nervös då de match att jag omöjligt kan sitta still och igår trodde jag att bandymatchen skulle ge mig en smärre hjärtattack hahah. Så spännande att jag ett tag var på väg att krypa ur skinnet haha! Därför hamnade jag tillsist på golvet, helt hysterisk och inne i matchen, bitandes på naglarna och vrålar å blir arg på domaren och med en förvånad Freja brevid som funderar vad tusan matte gör haha! De var våran bandydag hemma i soffan/golvet de haha...



2009-03-22 @ 09:57:24
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Melinda

hahahah fan vad jag är knäpp! Du var jättefin du lotta :) Synd att vi inte fick guld, men det var en dag guld värd i mina ögon ändå ;)

Hade gött!

2009-03-23 @ 14:25:47
URL: http://melindalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback