Helgen

Ja dagen igår var jättebra! Lördagen började med att klockan pep 05.45 och strax efter det steg jag upp. Gick ut med Ebba och skottade av bilen då det ytterligare hade kommit cirka 1 dm snö. Efter frukost och man hade gjort sig iordning åkte jag och Ebba till Viksjöfors för att hämta Maria och sedan lämnade jag av Ebba hos Simons föräldrar som skulle vara hundvakt under dagen :) Snällingar! Jag, Simon och Maria gjorde nämligen högskoleprovet igår och det var jätteroligt verkligen och behövligt! Det var andra gången för både mig och Maria men första för Simon. Denna gången var jag mycket mera förberedd och visste hur det var upplagt. Första året var katastrof, jag satt mest som ett frågetecken men denna gången förstod jag hur alla delar såg ut, tummen upp för det! Även resultatet blev bättre denna gången av hur det kändes och det man ungefärligen kunde titta på studera.nu strax efter provet (facit lades upp där och på texttv).
Efter en näst intill hel dag med prov åkte jag och Simon sedan hem till hans föräldrar och spenderade kvällen där. God middag bjöds vi på, vi umgicks, pratade om New Yorkresan (som det snart faktiskt bara är en vecka kvar till hihi, oh my god!) och tittade på Robinson och VM kval mellan Portugal-Sverige. Sedan var vi härligt trötta efter en lång dag med mycket tänkande haha!

Idag vaknade jag och Simon vid 07.30 men egentligen var den ju inte det. Vi hade glömt eller visste inte att det var just denna natt man skulle ställa fram klockan så den var ju egentligen redan 08.30.  Härligt med sommartid :) Och på vädret imorse såg jag att det skulle bli varmgrader. Jag säger bara wiehooo :) Nu behöver vi värme och början till grönska! Vintern har varit här länge nu och faktiskt räcker det med den nu.

Hur ser dagen ut denna söndag den 29 mars?
Jo jag måste verkligen plugga. Har som sagt nationella muntligt tal på tisdag förmiddag och då läre talet bli klart idag. Jag har bestämt mig och jag skall tala om de mörkhyades acceptans i världen. Vart fördomarna började att mörkyade skulle vara mindre värda m.m. Intressant ämne där människors lika värde är en självklarhet för mig. Det skall iallafall bli kul att prata om :). Men jag är rädd att jag står och babblar lika länge som sist, för att det är ett ämne man kan diskutera hur mycket som helst om. Haha ja, när man väl har börjat så är det svårt att sluta och dessutom är fem minuter väldigt lite tycker jag. Det gäller att verkligen få med det väsentliga och viktigaste och forma så att man får så mycket sagt som möjligt på den tiden. Det är en konst enligt mig :).

Utöver plugg skall jag och Simon snart ta en långpromenad med Ebba i det töande vädret :) Sedan blir det även film och tv-spel idag och ha en riktigt trevlig söndag. Söndagar är veckans härligaste dag. utan tvekan!

Trevlig söndag allihop! Glöm inte att ställa om alla klockor. Vi har fortfarande termometern och klockan i köket kvar att ställa. Sega som vi är :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback