Jobbsökardag!

Idag har det blivit ännu en dag full av jobbsökande, allt för att få ett jobb :) Jag och Hampus stack vid 10 tiden ner till Uddevalla och började först ute vid torp. Där hejade vi på några affärer vi redan sökt i och så sökte vi även en del nya. Jag sökte bland annat på en hälsokostbutik, djurmagasinet, bianco osv. Hampus på bl.a. Pondus. Vi visste redan att vi är sent ute så nu får vi hålla tumarna att vi får iallafall ett jobb för det vi försökt. Efter ca 1 ½ timma ute vid torp åkte vi till affärer runtom såsom mio, siba, öb m.m. Vi avslutade med att även söka lite inne i stan. Man får verkligen ta vad man blir erbjuden, ett jobb i sommar skulle vara guldvärt.

Haha måste berätta när Hampus var in på JC igen ute på torp. Han hade lämnat in CV tidigt i februari och gick dit för att säga hej och visa sig lite, visa intresse osv, och så fick han träffa butikschefen. Han pratade lite med honom och chefen hade "granskat" Hampus utseende och uttryckt sig: "Helt, rätt!" Ja man kan inte annat än att hoppas Hampus får ett jobb inne på JC eller Pondus, han är som gjord för det! Det står jobba i klädaffär på Hampus. Så klockrent har jag inte sett på någon annan, och då kan ni tänka er.

Vid 15.30 tiden kom vi hem, och man kan säga att vi utnyttjade tiden väl! Jag skjutsade mamma till jobbet och passade på att handla lite. Sedan har kvällen varit lugn. Har umgåts med syster Jessica och lillebror Rickard. Tittat lite på bandymatchen mellan Edsbyn-Sirius (semifinal) och tagit en liten promenad med hundarna. Skall snart iväg och hämta mamma igen som slutar 21.12 :).

Nu kurrar magen lite smått, läre ut och se vad vi har i skafferierna här. Man vet inte vad man kan hitta :)
Ha en supertrevli fortsatt måndagkväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Lotta!



Vad är det för en liten ljusbrun gosing du har i endan på snöret snöret?

Här skiner nu vårsolen och jag hoppas att det kan bli en kopp kaffe på utsidan i morgon.Skall sätta ut utemöblerna så att jag är beredd om solen dyker upp i morgon också

Tjooho nu är det fredag och då skall vi

vårda kranskärlen med ett glas rödvin.

Hälsningar från Hising Island

Moster Eva. P.S Vad har du för mailadress??

2009-03-20 @ 18:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback