Ljuva helg

Oj vad helgen gick snabbt, nästan fööör snabbt! hehe. Igår åkte vi (hela familjen) som sagt till Nordby utanför strömstad och oj vad de har ändrat om sedan sist vi var där för ca ett år sedan. Och stort har det börjat bli! Och cirka 95% norskar är det där också, typ allt står på norska haha :P Känns nästan som man är i Norge istället för Sverige och jag älskar norrmän och deras språk! Norska låter så klämkäckt och glatt :)

Vi strosade lite i affärer och gick sedan in för att handla mat i deras coop konsom affär där men det skulle vi inte ha gjort. Det var som på Ullared, alltså KÖ KÖ KÖ överallt och fick trängas för att komma fram. Det var skitlånga köer (vi stod ca en timma) haha. Aldrig varit med om maken om så mycket trängsel i en matvaruaffär, men kul var det :) Man kan inte säga annat än att vi umgicks och hade roligt! Köpte iallafall en adidasdress (tröja med zip och mjukisbyxor till), bra köp enligt mig själv, medan simon kallade mig myslotta haha. Han tycker jag går förmycket i sportaffärerna och tittar efter kläder, men jag är ju lite av en sådan tjej. Och hemma speciellt gillar jag att ha på mig sköna kläder, speciellt på kvällarna! Efter strosande på Nordby och köande inne i matvarubutiken åkte vi vidare till torp köpcentrum där mamma och pappa skulle handla nägra grejer. Jag och Jessica passade på att strosa i affärer och inne på gina tricot köpte jag en trekvartsärmad svart tröja som visar lite rygg. Ja, även är man jättenöjd för den! Men jag som skulle hålla mig från att köpa kläder fram till New Yorkresan! Men nu är det inte långt kvar och så mycket har jag inte handlat innan så jag skall inte skälla på mig själv. Haha! Vi kom fem runt 17 snåret på eftermiddagen och packade upp allt och började sedan röja lite hemma och förbereda maten. Vid 19 kom mammas väninna Annika och hennes sambo Danne upp på besök och vi åt, tittade på melodifestivalen, film och umgicks. Jättetrevlig kväll må jag säga :) Annika och Danne sov över till idag och åkte hem idag på eftermiddagen. Mamma fyller 43 år idag, grattat henne (men hon jobbar 09.50-21.12) idag så vi har inte hunnit se födelsedagsbarnet så mycket idag. På eftermiddagen kom morbror Micke hit och åkte in till mamma på konsum och grattade henne. Sedan kom han till oss en sväng och hälsade på och vi åt pizza. Fick även min födelsedagspresent av honom (pengar till New Yorkresan, hur underbar är inte han?) och vu umgicks en stund innan han åkte hem till Göteborg igen. Ikväll har jag packat över mina grejer i en större resväska (måste ha en större till New York, så idag har det hänt mycket! Mamma kommer hem om en stund och då skall vi alla bara umgås för imorgon åker jag som sagt upp till Edsbyn igen. Åker imorgon på eftermiddagen efter jag släppt av mamma på jobbet runt 13.40 snåret, tror jag. Simon slutar inte förräns 22.24 så jag har hela dagen på mig :). Är ju iallafall annars ensam i lägenheten om jag åker tidigare.

Tiden hemma har varit otroligt rolig, och tiden har gått med rasande fart må jag säga! När jag kommer upp till byn måste jag plugga ikapp, säkerligen 12 timmar om dagen, men det skall bli kul att få sätta igång på heltid igen efter massa semester :). Man har liksom fyllt på sin pluggarenergi till max igen och känner sig supermotiverad. Tummen upp för detta!

Nej nu skall jag se om jag inte glömt att packa ner något, sedan umgås med familjen. Hoppas alla haft en lika trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul, ja vi får prata mer om det då vi ses =) Vilken underbart rolig dag ni verkar haft!



Vi ses snart och kör försiktigt hem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback