Resfeber?

Vet ni? Idag satt mamma och planerade deras traditionella Bulgarienresa som skall avgå nu i sommar. Jag satt med som sekreterare och skrev ner olika alternativ eftersom Fritidsresor inte längre har det hotellet som vi/de tidigare bott i under de andra gångerna vi varit där (byggt nytt hotell där). Det är mamma, mormor hennes syster Eva och mammas arbetskamrat Anette som skall åka iår, men nästa år har jag bestämt mig för att åka med igen. Jag har varit där 2004, 2006 och 2007 men iår hänger jag inte med pågrund av annan resa, nämligen  New Yorkresan som det är så lite som snart en månad kvar till! Kan inte fatta att man snart flyger dit. Jag är liksom inte bortskämd med att resa och speciellt inte till andra kontinenter haha! Hur kul som helst! Vi pratar mycket om New York här hemma. Mamma vill att jag tittar efter kläder till Rickard där bl.a. och Maria vill ha en väska om så hittas. Ja jag inbillar mig att det kommer kännas som en film att komma dit med myller av folk och skyskrapor höga som attan. Men iallafall så tittar mama och de på ett nytt hotell som fritidsresor har bara tio meter typ från det andra. Fyrstjärnigt men inte alls så mycket dyrare50 meter till stranden och bara några hundra till den kända flowerstreet. Nästa år blir det defenetivt sunny beach igen! Förhoppningsvis :)

Nu skall jag sätta mig och plugga. Tänkte göra klart evolutionen i naturkunskapen för att börja på ellära i helgen när pappa är hemma. Skall även kvista iväg och hämta Rickard på skolan om ca en halvtimma.

Ne nu blir det plugg!
Får önska alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Mysigt med en bulgarien resa, jag siktar oxå på att åka utomlands nästa år, sist var ju 2006 så de är dags igen =) Vore ju skitkul om vi kunde åka tillsammans.



Ja snart bär ni av till storstaden new york, härligt. Jag är inte nå avensjuk (där ljög jag rejält) haha.



Ha en bra helg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback