Trollis/Trollywood/Trollhättan

Kärt barn har många namn säger man ju. Kanske är detta en kär stad? Hm..Kanske, visst varför inte? Iallafall där vi bor är det lungt och okej :)
Jag, Simon och Ebba har precis kommit hem från en visit hemma hos min familj i Dalsland. Så härligt att komma hem och hälsa på :) Åh! Mamma jobbade kväll igår och kom hem med pepparkakor och brieost. Grymt gott tillsammans! Hon fick idén av en väninna och tusan så gott. Mumma! Umgicks bara och åkte hem på eftermiddagen. Jag och Simon åkte förbi Coop forum på Överby och passade på att veckohandla. Hjälp vad pengarna drog.. haha! 670 kr. Oj, tänk vad mat man äter. Men gott är det :)

Ikväll blir det en tv/sällskapsspelskväll och lite plugg såklart. Kommer inte undan med det nu på ett tag. Skall läsa lite ur kapitel 4 i marknadsföringsboken. Som jag tidigare nämnt är på ENGELSKA! Tar lite längre tid att läsa. Speciellt när det är en del "ekonomi" ord som man inte tidigare stött på. Fick köpt en buisness ordbok som tur är, vilken är till bra hjälp. Behöver bara en vanlig engelsk-svensk ordbok också. Nej nu blire tv, te, klementin och gooodis och en härlig lördagkväll!!

Hoppas ni också får en härlig lördagkväll! :)

P.S. här kommer två bilder från när Maria var här och hälsade på.
Greksisk sallad som lunch när vi var och shoppade på Överby.


Maria tyckte det var gott! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback