Måndag

Sitter nu och har en liten paus från pluggandet. Har pluggat sedan 10 ungefär men har sprungit till tvättstugan emellanåt och har snart tvättat 5 maskiner. Simon har varit i skolan på förmiddagen och det är snart dags att fylla på med ny energi i form av lunch :) Jag skall äta mat som blev kvar från igår medan Simon går till skolans restaurang och skall äta lunch. Efter det skall vi ta en promenad till Friskis och Svettis för att se vart det ligger och ev. köper jag ett årskort idag t.o.m. Igår gick vi vid slussarna istället. När jag var ner till tvättstugan tvättade även en annan tjej (student) och hon berättade att hon tränade på friskis och svettis här i stan. Hon tipsade om det och tyckte det var jättebra. 5minuters cykelväg härifrån, låter helt perfekt! Tänk om det blir så att man börjar träna snart, äntligen säger jag då! Och jag har bara mig själv att skylla på att jag inte har tränat. Skall börja så fort förkylningen är borta. Som min lärare sa, man har bara en kropp och den skall man bo i hela livet, så ta hand om den! Jag vill alltså vara häslosam och träna men det innebär att låta kroppen vila också, speciellt när den inte är helt frisk. Det skall bli "skönt" att få känna på träningsverk igen, det var ett bra tag sedan, och få flåsa! Wiiiie säger jag.

Nu skall jag ta vara på dagens sista tvättmaskin som strax är klar. Sedan lunch och promenad. Hoppas ni också har en härlig måndag, trots att vädret inte är det bästa idag :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja exakt de skulle vara en perfekt vinter! :)



Men vad kul att du snart blir en friskis å svettis, de är ju så kul å träna bara man kommer igång, då kan man inte hålla sig längre ju. Hihi.



Japp snart ses vi, gu så kul de ska bli å hälsa på er å få se hur ni har det å hur livet är i trollis hihi. Ha en bra dag.



Kram från oss i Hälsingland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback