Nytt kycklingrecept

Nu är både jag och Simon supermätta! Det var mer mättande än vad vi trodde. Idag, eller nyss, testade vi ett nytt recept som jag tänkte jag skulle dela med mig till er ifall ni skulle bli sugna att testa något nytt och enkelt. Ni vet ju vid detta laget att jag tycker om snabba och enkla recept :)

Receptet bläddrade jag förbi när jag satt och väntade hos tandläkaren i onsdags. Försökte memorera receptet så det är inte garanterat att det blev just precis som det stod i tidningen men gott blev det!

Kyckling med oregano och mellangrädde, till 4 pers.

Skär fyra kycklingfiléer i bitar/kuber och stek dem sedan i smör. Salta och peppra kycklingen och strö över ca 1 tsk oregano. Hacka två vitlökar och låt dem steka med när kycklingen har fått färg. Häll i 2 ½ dl mellangrädde och låt småkoka ca 5 minuter. Strimla sedan i ca 150 gram fetaost och låt den smälta. Servera sedan med tagliatelle eller annan pasta.

Ett tips är att öka såsen om man vill ha mer sås för det kan bli lite torrt.

Nu efter god mat, diskning och långpromenad tidigare idag så är det dags att sätta sig i soffan och plugga ett tag. Simon ser på transformers 2, så jag halvtittar lite men passar på att och plugga också. Känns nyttigt och det är så mysigt att sitta i soffan halvliggandes och plugga! Klockan 20.00 är det premiär för säsongens "vem kan slå Filip och Fredrik", och det får inte missas :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback