Organisations- och vetenskapsteori

Japp det är just vad jag, Josefin och Sofia har kämpat med under veckan i skolan. från tisdag till torsdag har vi suttit innan och efter föreläsningarna och ja den är inte riktigt klar än, men snart så! När gruppuppgiften är klar och de har godkänt den (om de nu gör det vilket vi hoppas på såklart) så kan vi andas ut :) Då är det sedan dags att fokusera på tentorna som infaller i början av november, d.v.s. om ca tre veckor. Det är dags att börja jobba med gamla tentor och repetera kurserna. Det börjar bli mycket men det är även intressant! Är skönt att vi nu inte kommer få så mycket ny kunskap utan kan fokusera på att repetera all den information vi fått de senaste 7 veckorna. Det är ett stort hopp från gymnasiet, det är det verkligen, och de varnade oss innan vi började. Att det kommer bli tufft, vi kommer få lägga ner mycket tid och energi på studierna och det är ju det som är så roligt. Bara man har lite fritid också. Men om ni hänger med vad jag menar, att få kämpa och lära sig massa nya saker och när man väl klarar tentan efter slit så blir man otroligt motiverad och glad :) Superkänsla!

Nej nu blir det mat om en liten stund (korvstroganoff som vi hade i frysen) och sedan är det dags att gå ner till tvättstugan och hänga upp det sista på tork, eller tumla rättare sagt. Trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Alltså.. jag vill också plugga vidare. Inte än. Men jag är lite avis på att du redan bestämt dig. :) Samma med Hanna och alla andra som pluggar. Jag vill också ha ett Yrkesmål! Min lilla KY är väl bra. Men finns inga jobb..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback