Ruggigt väder

Idag är det verkligen ett ruggigt väder här i Trollhättan. Det är mulet, halvfuktigt ca 8 grader med kalla vindar. Men det är verkligen ett mysigt väder. När man nu sitter här inne nyduschad och har lyxat till det med en hårinpackning och ikväll skall det även lyxas till med en ansiktsmask så blir det ännu mer lyxigt nu i detta ruggiga väder än om det hade varit fint. Det hör liksom hösten till att lyxa till det mer inomhus med mer varmt te, tända ljus och mysiga varma kläder. Åhh hösten har verkligen sin fina charm. Dessutom tog jag, Simon och Ebba en timmas långpromenad runt spikön innan duschen. Efter en sådan promenad när näsan och kinderna blir lätt röda av de kyliga vindarna och allt hår har blåst omkring är en dusch efteråt det härligaste som finns.

Om en stund skall vi börja med maten. Tog upp korvstroganoff som vi hade i frysen så det är bara till att koka ris och så är maten klar. Skönt med sådana dagar när man har mat i frysen. Ikväll blir det en kopp te, godis och så tv, kanske film eller tvspel. En riktig fredagsmyskväll! :) Imorgon förmiddag bär det av till Dalsland då jag skall jobba lördagkväll på konsum. Vi stannar till söndag och åker sedan till Trollhättan igen.

Nej nu skall jag klä på mig en myströja och hoppa vidare till soffan där Simon och Ebba är. Och sedan blire matlagning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback