Te är faktiskt gott!

Jag har inte varit en tedrickare förut men sedan jag flyttat hemifrån och blivit bjuden på te när man varit och hälsat på vänner så är te något som ALLTID finns hemma i skåpen. Det är gott att dricka på kvällen framför tvn med ett bra program! Dricker inte så mycket te på morgonen, då blir det kaffe men på kvällen är det gott, speciellt nu när det börjar bli mörkare och kallare ute. Köpte hem två nya teer från Coop av märket forsman nu i förrgår. Jättegoda! Fruktiga och goda, en med smak av grape/päron och en med smultron. Rättvisemärkta är dem också och jag vill just värna rättvisemärkta/fairtradevaror, ja vem vill inte att arbetare världen över skall få ha bra arbetsförhållanden? Jag hoppas utvecklingen går framåt där och att ALLA människor skall få ha bra arbetsförhållanden. Orättvis värld!

Idag har jag och Sofia suttit i skolan från 11-16.30 och pluggat redovisning. Det går framåt och det känns och jag har vant mig vid tanken att tentera nu på måndag. Sedan tog jag, Simon och Ebba en långpromenad runt spikön och sedan blev det en god middag med fläskfilé, potatisgratäng och vitlöksbaguette.

Nu blir det en kopp te, m.m:s och tv, ha en trevlig lördagkväll och halloween! :)

Här är teerna jag köpte häromdagen, jättegoda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback