Familjevisit

Det är kväll och både jag och Simon är sega och trötta. Min familj kom hit nu en sväng vid 20 och stannade till nu hihi. Alltid lika roligt att träffa dem! Och dessutom kom de utan att vi visste, ännu roligare :) Mamma var brun (kom hem från bulgarien imorse) och fick massa roligt därifrån! En turkos peaktröja, en vit jacka från the north face, underkläder och ankelstrumpor hihi. Även ett nagellack som jag köpte där nere för två år sedan och som var superbra! Åhh. Skall verkligen försöka spara till en resa nästa år. Det är så härligt att komma utomlands och känna den doften, den kulturen och det lite mer exotiska vädret mot här i Sverige. Ja, finns det nå härligare än att ha semester utomlands? :) Det är även skönt att längta hem lite ibland. Att få lite miljöombyte ett tag för att uppskatta det där hemma sedan mer igen. Men jag vill påpeka att jag inte är en person som tar någonting för givet, utan varje dag tänker jag på något som exempelvis: Tänk vad bra jag mår, har tak över huvudet, får chansen att plugga, har en fin familj och pojkvän, fina vänner, nära till skolan och stan, att ha möjligheter till en mängd olika saker m.m. m.m. Ja bara av att tänka sådana "självklara" saker får en att sprudla av glädje varje dag :) man puttar liksom upp humöret det där lilla extra. Tänker inte att: Gud vad långtråkigt jag har, vad regningt det är utan istället: Vad mysigt med regn, då kan vi göra andra aktiviteter eller kolla på en film och mysa. Och istället för att ha långtråkigt komma på en aktivitet för det finns alltid någonting att göra. Men det jag vill säga är att uppskatta livet och dess möjligheter :) Ta vara på varje dag, varje timma, varje moment. Uppskatta livet och dess möjligheter och gör det du vill göra och som gör dig glad!

Imorgon väntas en lektion på skolan. 13.15-16.00. Grundläggande redovisning startar nämligen då. skall bli intressant. En kurs jag verkligen väntar på att få läsa om. Var ner på högskolans bokhandel och köpte kurslitteraturen dit hihi. Skulle även köpa kurslitteraturen till organisations- och vetenskapskursen men 80 exemplar av just den boken såldes slut på bara några minuter! Kan säga att vi är ca 100 i klassen/ på kursen så alla stack ner med detsamma efter föreläsningen. Så nu är de beställda fler exemplar till på fredag haha! Det skall verkligen bli jätteroligt att få komma igång och plugga. Ser verkligen fram emot detta. Men jag ser det även som en tuff utmaning. Jag är väl förberedd på att det kommer bli tufft. Allt att ta in, reflektera, fundera, få in fakta, vara källkritisk, läsa effektivt etc, etc. Det kommer bli en kul utmaning med andra ord. En utmaning som kräver delmål och envishet tror jag. Planera studierna väl och verkligen ta vara på denna tid. Tänkt att vi nu har allt framför oss? :) Spännande!

Nu blir det lite TV innan läggdags. Jag är visst på ett ganska djupt humör just nu. Tänker mycket och uppskattar allt just nu.Bara att ha min cykel ståendes i lägenheten gör mig glad. Saknade den när den snoddes! Men nu är den tillbaka och jag uppskattar den ännu mer nu.

Haha det var den sidan av mig. Godnatt och ha en trevlig kväll!

Jag och Simon på Liseberg i somras.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilket härligt positivt inlägg!! :)

Postat av: Mia

Håller med ovanstående vilket härligt positivt blogginlägg, man blir alldeles glad då man läser det! Du är alltid så glad och positiv, smitta av dig lite på mig haha! Ibland kan en annan vara så nere, då behöver man lite av din positivitet :)



Vad spännande att ni äntligen kommit igång med pluggandet i skolan, går det bra? Fått nå nya vänner än? Kommer ner å hälsar på er i okt nått tag.



Här är allt bra, ska snart gå till arbetsförmedlingen och sen åka å träna på rehab. Och på lördag är det dags för Lotta och Lars bröllopsfest det ska bli skoj.



Ha de så bra. Kram.

2009-09-03 @ 09:10:02
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja idag började vi med introduktion i kursen Grundläggande Redovisningen så nu är jag om möjligt ännu mer peppad!! :) I morgon gäller samma för Organisations och vetenskapsteori så det ser ju ut som vi börjar med samma kurser :) Har du varit med på någon rolig nollning? Jag har varit alldeles för dålig på att ta mig iväg men förhoppningsvis är det inte för sent än :)

2009-09-03 @ 17:40:18
URL: http://idamadelen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad gullig bild. :)

2009-09-04 @ 09:50:08
Postat av: Ida

Jag tar jättegärna en fika någon dag, vore hur kul som helst! Plugga ihop lika så! Jag har inte läst någon ekonomi tidigare så nu gäller det att komma in i ekonomitänket :) Men jag tror det kommer gå bra så länge man är intresserad av ämnet och det är jag ju så :) Och det där med hemlängtan kommer nog bli bättre ju mer man kommer in i livet här, lära känna nya människor osv. Men ja jag kan ju inte hjälpa att jag är så hemmakär haha :) Men som sagt, tar jättegärna en fika nån dag, säg till när du har tid :)

Hoppas du får en bra helg!! Kram

2009-09-04 @ 22:38:20
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback