Helg

Nu är det fredagkväll och vi skall snart lägga oss efter en lång och ledig dag får vi väl säga. Igår var jag och Simon i skolan och hade föreläsningar och när jag slutade klockan 16.00 passade jag även på att hoppa på en allmän aktivitet vid kåren. Reeperbahn stod på schemat. Den gick till på det viset att vi alla första års studenter fick ställa oss bredvid ett tjockt rep och sedan hålla detta. Vi var ett långt led på ca 100 meter, om inte längre! haha. Sedan gick vi som en orm genom staden bland massa studentphaddrar, musik (de drog med en stereo) och såklart en guide som jag tror var en tidigare kårordförande eller nå liknande. Väldigt humoristisk guide i vilket fall haha :) Regnet öste men trevligt var det må jag säga! Efter det blev det femkamp på kåren mellan alla programutskott. Jag deltog i två grenar, en ballonggren och skottkärregren. Dock skadade jag mig på skottkärregrenen.. Typiskt. Har fått en muskelinflammation på triceps ner mot armbågen. Skulle jobbat idag men kände att jag behövde en dag att känna efter. Fick en tablett och en salva av läkaren att använda en vecka. Så imorgon blir det jobb. Likaså på söndag. Så efter ett läkarbesök i förmiddags och efter lite ärenden på skolan så åkte jag och Simon hem till mina föräldrar och hälsade på under eftermiddagen och kvällen. Nu blir det kvällsmat, lite tv och sedan sova. Upp tidigt för att plugga och sedan om vi hinner och om vädret tillåter går vi ner och kikar på flottracet. Efter det åker vi till Dalsland igen för att spendera resten av helgen där då jag jobbar. Det var vår helg det. Hoppas ni får en alldeles trevlig helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback