tisdag 15 september

Söndagen var en givande dag. Vi var som sagt på Överby och mötte även upp min familj som kom dit :) Kom hem med nya höst/vinterstövlar och fyndade även en svart stickad klänning på Gina. Sedan var det såklart inhandling av mat. Tänk vad roligt det kan vara att går runt och strosa på coop forum. Idag tänkte jag försöka leta upp ett kyckligrecept. Hm.. Spännande. Skall ta och leta efter det nu när jag bloggat klart. Har nämligen inga föreläsningar imorgon och tänkte då passa på att testa något nytt recept. Självklart blir det hemmastudier men då kan jag styra tiderna som jag själv vill.

Idag var en väldigt givande dag på skolan. Gästföreläsning på förmiddagen och grundläggande redovisning - om moms - på eftermiddagen. Nu börjar man lära känna några i klassen och även sprang jag på söta Ida som går personalekonomi. Vi ekonomer hade nämligen föreläsningarna idag med personalekonomerna. Fullt i salen med andra ord :) Ja det var väldigt roligt att träffa henne!

Nej nu skall jag leta recept och sedan hoppas jag att jag gör någon eller till och med några övningar i övningsboken. Annars blir det en kväll med Simon och tvn som sällskap. Jag har sådan tur som har en underbar pojkvän. Vi gör allt tillsammans. Till och med cyklar fel på kronogården tillsammans. Eller fel och fel, vi hittade bara inte det vi var ute efter att hitta haha! Iallafall tog vi en härlig cykeltur igår runtomkring. Vi har så kul :)

Nu skall jag återgå till receptletandet. Jag hoppas ni får en fortsatt trevlig tisdag!


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack så mycket :) ja jag tyckte att det var dags att göra lite höstfint i bloggen nu! Idag har jag och Freja tagit en cykeltur till Lotta, sen har vi suttit ute i solen här på gaveln och nu ikväll tog vi en promenad. Nu sitter man här och väntar på att Idol ska börja :)



Hittade du receptet? Vad är det för smarrigt kyckling recept då? Jag har kycklingfileer i frysen som jag skulle gjort nått på, så kanske man kunde få receptet, alltid roligt att prova nå nytt, är ju så kul å laga mat!



Idag sökte jag högskolor igen :) Hoppas att jag kommer in nu då i januari.



Kram.

Postat av: Mia

Tack så mycket :) ja jag tyckte att det var dags att göra lite höstfint i bloggen nu! Idag har jag och Freja tagit en cykeltur till Lotta, sen har vi suttit ute i solen här på gaveln och nu ikväll tog vi en promenad. Nu sitter man här och väntar på att Idol ska börja :)



Hittade du receptet? Vad är det för smarrigt kyckling recept då? Jag har kycklingfileer i frysen som jag skulle gjort nått på, så kanske man kunde få receptet, alltid roligt att prova nå nytt, är ju så kul å laga mat!



Idag sökte jag högskolor igen :) Hoppas att jag kommer in nu då i januari.



Kram.

2009-09-15 @ 19:54:36
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Ida

Så söta ni är ihop!! Och det var jättekul att träffa dig också! Vi måste ta den där fikan snart! Hinner du nån dag i veckan?

2009-09-15 @ 21:06:48
URL: http://idamadelen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så söta ni är ihop!! Och det var jättekul att träffa dig också! Vi måste ta den där fikan snart! Hinner du nån dag i veckan?

2009-09-15 @ 21:17:16
Postat av: Mia

Jag brukar bara improvisera då jag gör kycklinggryta :) Du kan ju ta lite matlagningsgrädde, gul lök, vitlök, röd och gul paprika, svamp, salt och peppar och lite redning så såsen inte blir för blaskig. Bara att våga prova lite, så blir det alltid gott :)



Jag sökte till Bollnäs i första hand, sen Gävle, Falun och så Trollhättan. Tycker att jag måste komma in på nått utav ställerna! Bara att hålla tummarna nu. I början av december får jag veta om jag kommit in.



Hoppas ni har en bra onsdag!

2009-09-16 @ 09:36:39
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback