Torsdag 29 April

Det är torsdag och solen visar sig framme lite blygt idag, men den visar sig och det är härligt :) Igår var det mulet och regn hela dagen, och det har sin charm det också.

Ebba kliar sig väldigt mycket och tussar med hår ligger här och där på golvet. Blev lite orolig över detta och sökte på nätet. Och det visade sig att jag kom in på ett forum där många hundar verkar ha likadant och att det är helt naturligt att de kliar sig extra mycket just nu. Det på grund av att de håller på att fälla av vinterpälsen, så det måste vara därför. Hon har inte röd hud eller kliat sig så mycket att hon gjort hål på huden utan det är bara päls som ramlar av (vinterpälsen). Det kändes skönt att det inte var något värre. För säkerhetsskull ska jag hålla utkik så att hon inte är allergisk mot något som ex pollen eller något annat.

Idag blir ännu en tentapluggdag. Kursens sista tentapluggdag dessutom. Imorgon 8.30 ska vi vara på plats och då gäller det. Är faktiskt ganska lugn nu, känns konstigt. För en vecka sedan var jag jätteorolig. Men vi har hunnit igenom en hel del och ska det idag också så jag är ovanligt lugn och det är skönt.

Nu blir det lite frukost, en kopp kaffe och göra sig iordning för att sedan promenera till högskolan och plugga med Sofia :)

Trevlig torsdag på er!

P.S. har glömt att berätta en sak kom jag på. 20 Maj åker jag och Simon till Köpenhamn för en weekend där :) Ska bli heeeeemskt roligt! Längtar som tusan. Borta torsdag-lördag. Den enda lediga helg jag har i maj så vi passade på hihi. Ska bli jätteroligt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men du skojar du eller, Freja löser också mycket hår just nu men hon kliar sig inte. Hoppas inte att Ebba är allergisk. Men hundar kan vara känsliga mot pollen, Freja och pappas hundar nyser mycket då pollen säsongen drar igång riktigt.



Lycka till på tentan imorrn, vi håller tummar och tassar! Kram på er.

Postat av: Maria

Ja det kan ju vara nått annat oxå, för jag tycker det vore lite konstigt att hon skulle klia sig av pollen, de vore ju mer om hon nyser att det kan vara pollen. Tycker du ska ringa till en veterinär och fråga för säkerthets skull så hon int fått löss eller nått sånt, eller att hon är allergisk mot annat. Har hon kliat sig såhär förr då hon löser hår?



Japp åker strax till stugan :-) Har presic skrivit ett blogg inlägg om det :-) Hoppas att det går bra på tentan idag och att ni får en mysig helg. Vad ska ni göra ihelgen då? Kram kram.



2010-04-30 @ 13:14:53
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback